“Mel4mpau dan kur4ng ajar!” Dikatakan Difitn4h, Ini Komen Padu Ieda Moin

Pelakon Ieda Moin terkilan apabila sebuah forum hiburan memuat naik artikel yang diambil dari sebuah portal dan menukar tajuk utama sehingga menimbulkan salah faham dalam kalangan pembaca.

Ieda berkata, portal tersebut sengaja mensensasikan artikel di blog mereka dengan menulis tajuk ‘Ieda Moin Pun Tak Ambil V4ksin Alasannya V4gina Berd4r4h’.

Perkara tersebut telah mendatangkan fitn4h dalam kalangan netizen sehingga ada menudvhnya sengaja mencipta alasan untuk mengelak v4ksin termasuk yang memanggilnya anti v4ksin.

“Mel4mpau dan kur4ng ajar! Headline macam tu hanya untuk melariskan blog ke? Setahu saya temuramah asal bersama portal itu saya kata ada masalah pendar4han ov4ri.

“Pendar4han ov4ri dan masalah r4him dialami menyebabkan proses pengambilan v4ksin saya tertangguh.

“Jadi tajuk blog tersebut yang kata saya tak ambil v4ksin sebab v4gina berd4r4h tu memang dah lain maksudnya.

“Sampai ada yang kata saya anti v4ksin, sengaja cari alasan tak nak svntik v4ksinlah…Mengundang fitn4h, memang melampau!” katanya.

Tambah Ieda, dia sudah pun mengambil v4ksin pertama pada 9 September lalu selepas menangguhkan beberapa sesi atas nasihat doktor.’

“Saya ada hypertension, tekanan dar4h tinggi sehingga menganggu sistem dalaman badan dan berlaku pendar4han di ov4ri kerana saya memang dah lama ada masalah pada bahagian r4him.

“Sebab itulah beberapa sesi v4ksin sebelum ini ditangguhkan atas faktor kesihatan,” katanya yang akan melengkapkan dos kedua jenis Pfizer pada 30 September ini.

Dalam pada itu, Ieda turut menasihati blog tersebut supaya lebih beretika membuat laporan berita supaya tidak mengundang fitn4h dan mengaibkan orang lain.

“Kalau ikutkan saya memang nak ambil tindakan sebab ‘headline’ ditulis memang mengaibkan dan buat orang salah faham.

“Tambah-tambah lagi jika orang hanya membaca tajuk tanpa melihat isi yang ditulis. Dek kerana ‘headline’ tidak masuk akal macam tu, silap-silap boleh tutup periuk nasi orang lain,” katanya kesal.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ieda Moin Page (@iedamoin79)

KOMEN RAKAN ARTIS :

Sumber : Mim Akter

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*