Lelaki tak dapat t4han sebak lihat rumah & kereta musn4h ‘dih3ntam’ b4njir

Siapa yang tidak m3nangis melihat keadaan rumah seperti t0ngkang p3cah apabila b4njir yang m3landa memusn4hkan segala harta benda.

Selepas dir3mpuh arus b4njir dan ditenggelami lvmpur dalam beberapa hari, air yang awalnya sep4ras bvmbung rumah akhirnya svrut juga.

Kongsi keadaan kawasan perumahan lepas b4njir

Namun, keadaan pasca b4njir lebih mem3dihkan apabila k3musnahan harta benda dapat dilihat didepan mata dengan kebanyakkannya sudah tidak dapat digunakan lagi.

Hal ini samalah dengan perkongsian seorang lelaki yang menggunakan nama @marinazailanen di aplikasi TikTok apabila memuat naik video keadaan kawasan perumahannya yang penuh dengan lumpu
@marinazailanenAllahu..moga dipermudahkan urusan semua m4ngsa b4njir..s3dihnya #banjir2021 #banjir♬ original sound – Marina Zailanen – Marina Zailanen

Lebih memilukan kereta penduduk kawasan tersebut seperti baru k3malangan dan ada diataranya b3rtindih selepas h3nyut dibawa b4njir ketika air tinggi.

Mula2 cerita biasa je, lepas tengok rumah terus bertukar s3bak

yang membuatkan ramai ters3ntuh adalah suara lelaki tersebut ketika menunjukkan ker0sakkan yang dialami apabila tiba-tiba bertukar s3bak setelah melihat ke dalam rumahnya.

Keadaan rumah yang musnah dengan dipenuhi lvmpur benar-benar meny3dihkan kerana semua peralatan dalam rumah tungg4ng langg4ng.

 

Alah tengah uji hamba-hambanya

Susulan daripada perkongsian tersebut, ramai yang menzahirkan rasa simp4ti dengan nasib yang m3nimpa pengguna TikTok itu.

Mereka juga sempat mendoakan agar lelaki berkenaan serta semua m4ngsa-m4ngsa b4njir bertabah dan memberikan kata-kata semangat agar mereka semua terus bers4bar dengan uji4n daripada Allah S.W.T .

Duit memang boleh cari, tapi rumah tuu..

Kita yang tengok pun rasa ‘k0yak’

Semoga urusan dipermudahkan

Sabar banyak2 dan reda bang

Sumber: TikTok @marinazalanen

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*