Usahawan niat beri kereta 4×4 baru, Abang Viva t0lak jika untuk mark3ting

Nama Azwan Omar ketika ini sedang h4ngat diperkatakan kerana menjadi Unsung Hero buat mangs4-mangs4 banjir di sesetengah tempat.

Dia yang secara sukarela datang menyelamatk4n dan membantu mangs4-mangs4 di kawasan yang ditimpa b3ncana banjir dengan bot persendiriannya telah digelar ‘Abang Viva’ memandangkan menaiki kereta tersebut berbekalkan RM50 dari Melaka.

Kisahnya tular dan mendapat perhatian media serta orang ramai sehingga ada usahawan yang ingin memberikannya kereta untuk kegunaan peribadi memandangkan jasa yang ditumpahk4n kepada mangs4-mangs4 banjir cukup besar.

Berjaya hubungi Abang Viva

Selepas hampir sehari mencari ‘Abang Viva’ di media sosial, usahawan wanita yang dikenali sebagai Sha Hassan telah berjaya menghubungi pemuda tersebut dan bertanyakan k3sudiannya untuk menerima pemberian tersebut.

Namun, Azwan dilihat belum memberikan kata pvtus dan sempat bertanyakan secara jujur sama ada pemberian tersebut untuk tujuan marketing ataupun tidak.

@ayukohaye71Alhamdulillah Founder Sha dah dapat contact Abg Viva❤️ Bukan NGO, bukan untuk marketing. Thank You korang yg support❤️ #abgvivaviral #banjir2021 #fyp♬ original sound – CEO OF “APAI”❗️🇵🇭🇲🇾 – CEO OF “APAI”🤪 NEW ACC❤️🔥

Tanya ni untuk marketing atau bukanMenurut Azwan lagi, dia tidak mahu terik4t dengan mana-mana syarikat atau badan bukan kerajaan (NGO) dan merasak4n bukan orang senang untuk menyel3nggara kereta yang agak m4hal seperti 4×4 andai menggunakan kereta sebegitu.

Walau bagaimanapun, usahawan tersebut sama sekali tidak mem4ksa dan hanya berniat baik mahu memberikan hadiah buat insan berjasa seperti pemuda tersebut.

Ris4u tak mampu bayar maintenance

Buat masa ni jang4n g4nggu Abang Viva, dia s1buk bantu orang

Justeru itu, usahawan berkenaan meluahkan rasa syukur kerana dapat menghubungi Azwan sendiri dan bersedia untuk dihubungi kembali andai pemuda itu setuju untuk menerima pemberian ikhlasnya.

Dalam pada itu, Sha Hasan turut memohon orang ramai tidak mengg4ngu ‘Abang Viva’ buat masa ini memandangkan dia sedang s1buk menerusikan misi bantuan di kawasan banjir dan memerlukan rehat secukupnya selepas berhari-hari diatas bot.

Dia memang betul2 ikhlas menolong

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang memuji respon dari Azwan Omar yang dilihat begitu humble walaupun sudah mendapat perhatian ramai.

Mereka juga berasa kagum dengan pemuda berusia 28 tahun itu kerana langsung tidak mengambil kes3mpatan dan tetap meneruskan misi menyel4mat dan bantuan kepada mangs4-mangs4 banjir.

Humble orangnya, siap cakap bukan orang senang

Terbaik cara abang ni reply

Cara & sikap dia buat orang senang

Abang ni memang layak dapat

Sumber: Instagram @shahasan22, TikTok @AyuKohaye71

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*