(Video) ABANG ALI Menlnggal Dunia. Ini Luahan Sedlh YUSUF AZMI Ketika Dlm Perjalanan Ke H0spltal

Aktlvis masyarakat, Yusuf Azmi melalui sesi live di laman Facebook miliknya sebentar tadi menyampaikan khabar duka pemerglan rakan aktlvisnya, Ali Salimin yang mesra dengan panggilan Abang Ali hari ini.

 

Menurut Yusuf, beliau kini dalam perjalanan ke Hospital Muar, Johor untuk menuntut dan memandikan jen4zah Allahyrham dan memohon orang ramai mendoakan Allahyrham.

 

“Saya mohon semua tolong bacakan Al-Quran untuk abang saya. Beliau orang yang baik, sentiasa ada dengan saya dan telah banyak membantu keluarga saya. Jatvh dan bangun bersama, sentiasa duduk dengan saya.

 

Ketika saya susah, beliaulah antara orang yang ada dengan saya ketika saya jatuh,” kata Yusuf dalam sesi live sebentar tadi.

 

Takziah diucapkan buat keluarga Allaharyrham. Semoga r0h Allahyrham dicucuri rahmatNya dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.

Ini Kata Kata Yusuf Azmi

“MOHON DOA RAMAI, SEMOGA ALLAHYRHAM ABG ALI DITEMPATKAN DALAM KALANGAN ORANG BERIMAN

Saya Yusuf Azmi mohon doa saudara-saudari semua bermurah hati sedekahkan surah Al-Fatihah buat Allahyrham Ali bin Salimin.

“Ya Allah, ampunilah dosanya, berilah rahmatMu ke atasnya, Sejahtera Dan maafkanlah dia…”

Al-fatihah

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم

ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين

Kembalinya seorang insan yang terkenal dengan sikap ramah, bertanggungjawab, mesra, penyayang dan baik hati kini kepada penciptaNya.

Semoga arwh tenang bersemadi dan ditempatkan di syurga yang penuh nikmat Allah SWT.. Amin ya rabbal a’lamin” – Yusuf Azmi.

Sumber : Siakap Keli / Yusuf

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*