[VIDEO] Penyanyi Selagi Ada Rindu, Pak Long menigal dunia,Anak Arw4h Cerita Detik Akhir Dan Kongsi Pvnca Kem4tian Ayah Nya

Penyanyi dan pencipta lagu ‘Selagi Ada Rindu’, Shafie Ahmad, 54, atau lebih dikenali sebagai Pak Long melnggal dunia di H0spital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani petang hari ini dipercayai ak!bat parv-parv ber4ir.

Menurut anaknya, Nur Muhammad Idhoffy, 18, ayahnya menghembvskan nfas terakhir pada 6.50 petang di sisi kesemua tujuh anaknya dan isteri selepas tiga hari dimasukkan ke Unit Rwatan Rapi (lCU) h0spital berkenaan.

“Abah dirwat di HSAH sejak 8 Februari lalu selepas dipindahkan dari H0spital Sik.

“Sebelum ini abah dirwat di Hospital Sik selama 25 hari iaitu sejak awal Januari lalu aklbat dem4m p4nas.

“D0ktor beritahu parv-parv abah berair selain turut mengesy4ki abah menghid4p k4nser dar4h,” katanya ketika dihubungi.

Difahamkan, jen4zah Allahy4rham akan dibawa pulang rumahnya di Kampung Batu 8, Sik tengah malam ini, dan dikebvmikan pagi esok.

Selain terkenal dengan lagu Selagi Ada Rindu, Pak Long turut mencipta lagu Cinta Pantai Merdeka nyanyian Tropika dan lagu Al Jannah dendangan Mawi.

Pencipta lagu, penyanyi, Pak Long terl4ntar sebulan dem4m panas.

SIK: Pencipta lagu dan penyanyi, Pak Long atau nama sebenarnya Shafie Ahmad, 54, yang terkenal melalui lagu ‘Selagi Ada Rindu’ kini terlntar di hosltal aklbat dem4m p4nas sejak bulan lalu.

 

 

Anaknya, Nur Muhammad Idhoffy, 18, berkata bapanya kini dirawat di H0spital Sik sejak 25 hari lalu, selepas dem4mnya tidak kebah.

“Saya setia menjaga abah di sini, abah tidak berselera makan menyebabkan berat badannya susut mendadak. Sehingga sekarang pelbagai ujian dar4h sudah dilakukan namun masih tidak menemui penyaklt sebenar abah.

“Minggu depan abah akan jalani imbasan tomografi berkomputer (CT Scan), jika masih tiada sebarang penyakit ditemui, kami akan ikhtiar untuk menjalani perubatan Islam pula,” kata anak kelima daripada tujuh beradik itu.

Idhoffy berkata, bapanya tidak mempunyai sejarah penyaklt kronlk sebelum ini kecuali hanya mengldap kenclng manis yang masih terkawal.

Keadaan bapanya kini menyebabkan dia terp4ksa dipapah untuk ke bilik air kerana tidak bermaya.

“Sebaik sahaja berpindah ke Sik pada awal Januari, abah terus demam. Kami berpindah ke sini kerana abah mahu mencari ilham untuk mencipta lagu dalam suasana kampung.

“Apabila terlantar begini, abah terp4ksa membatalkan semua jemputan menyanyi di seluruh negara, dalam masa yang sama usahanya melancarkan single album terbaharunya ‘Demi Mu Kasih’ turut terbantut,” katanya.

Idhoffy juga turut meluahkan rasa kec3wanya apabila terdapat pihak yang tidak bertanggungjawab membuat berita paIsu bahawa bapanya sudah menlnggal dunia.

“Sebelum abah jat0h s4kit, beliau aktif mencipta lagu. Saya sekeluarga harap semua peminat dan rakan seperjuangan abah dapat mendoakannya kembali sembuh supaya dapat meneruskan perjuangannya,” katanya ketika dihubungi.

 

 

Selain terkenal dengan lagu hit ‘Selagi Ada Rindu’, Pak Long turut dikenali menerusi lagu ‘Cinta Pantai Merdeka’ dan mencipta lagu ‘Al Jannah’ nyanyian Mawi.

Sumber:ihangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*