“Dah Tak Muat Kenapa Pksa Jugak”

Bagi ibu bapa yang dikurniakan anak perempuan, pastinya sedari usia kanak-kanak lagi mereka sudah dipakaikan perhiasan demi mencantikkan permata hati kesayangan.

Walau bagaimanapun, acap kali kita dengar pastinya ada mas4lah yang timbul dek kerana keterujaan ibu bapa demi kecantikan anak mereka.

“Beli subang saiz besar, sampai berdrah telinga anaknya…”
Namun begitu, tvlar baru-baru ini satu video menunjukkan tanglsan seorang kanak-kanak perempuan yang menahan kesakltan aklbat terpksa menccuk lubang telinganya dengan subang.

Menerusi perkongsian @nirwanaabdmunir, dia menjelaskan subang tersebut terlmpau besar untuk dimasukkan ke lubang telinga anaknya yang kecil hingga berdrah aklbat pksaan yang dilakukan…

“Dah tak muat kenapa dipksa jugak…”  Netlzen

Perkongsian wanita ini yang dipercayai merupakan ibu kanak-kanak tersebut mendedahkan perbuatan tersebut adalah kehendak suaminya yang tetap memksa subang tersebut untuk masuk ke telinga anaknya.

“Kalau saya biar tak pakaikan, sampai berdrah…”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen slmpati dan seb4k mendengar tangisan mer4ung kanak-kanak tersebut yang pastinya menanggung kesakltan yang amat sangat.

Dalam pada itu, ramai juga yang menasihatkan agar jangan sekali-kali menyaklti anak-anak dengan perhiasan yang boleh membawa bahaya buat mereka.

“Tak sampai hati tengok, apa lah mak nya pon…”

“Dah tak muat kenapa dipksa jugak.”

“Kenapa sampai macamni sekali. Kesian kat anak…”

“Adik tak pakai apa pon dah cantik dik. Tersksa pakai subang besar macamtu…”

SUMBER: Tiktok – nirwanaabdmunir, redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*