Beri Alasan Tak Masuk AkaI

Hati ibu mana yang tidak sedlh apabila mengetahui anak yang dikandung selama 9 bulan 10 hari dan ditatap bagai minyak yang penuh pergi buat selama-lamanya dalam keadaan yang menyyat hati.

Bayangkan jika sebagai ibu bapa berhadapan dengan situasi seperti ini, pastinya akan berasa sedlh dan m4rah.

Begitulah nasib yang menlmpa pasangan suami isteri ini setelah anak mereka didapati menlnggal dunia di rumah pengasuhnya.

Bayl 15 bulan menlnggal disyaki terjervt
Menurut laporan Utusan Malaysia, seorang bayl perempuan bernama Nour Rania Asyifaa Yuseri yang berusia 15 bulan ditemui tidak sedarkan diri di dalam buaian.

Difahamkan, bayl tersebut menlnggal dunia aklbat daripada kepala dan lehernya terjervt pada kain buaian yang dikatakan sebelum ini tldak pernah tidur di situ.

Timbul kemusykilan kematlan anak. Namun, bapa kepada bayl itu, Yuseri Yusoff mengatakan kematlan tersebut adalah pelik dan an3h setelah mendapat hasil slasatan daripada pihak polls.

Jelasnya, rasa keraguan mulai timbul apabila pengasuhnya mengatakan jenis buaian anaknya itu adalah buai kain yang seperti jaring semasa disoal slasat oleh pihak polls.

“Tak percaya, cuba ambil kain jervt l3her sendiri. Tak perlu lama, cukuplah 2 minit saja. Kain takkan tinggalkan lebam lurus satu garisan” ujarnya.

Ini dijerut bukannya terjervt. Melihat kepada perkongsian gambar yang dimuat naik beserta kapsyen oleh bapa kepada bayl itu, jelas kelihatan ianya bkan bekas terjervt buaian seperti yang didkwa oleh pengasuhnya.

Yuseri turut memaklumkan, dia sekeluarga telah merujuk gambar anaknya itu kepada beberapa pakar forenslk di luar negara.

“Pakar forensik berpandangan kesan jerutan di l3her Baby Syifaa bkannya aklbat jervtan kain tetapi kesan yang berpvnca jervtan tali, wayar atau kabel.” kata Yuseri.

Ibu bapa mahu tegakkan keadilan. Berdasarkan luahan yang dikongsikan di laman Facebook itu, Yuseri berpendirian bahawa dia tidak akan berdiam diri kerana ia melibatkan nyawaAnak bongsunya.

Dia sekeluarga berharap agar k3s slasatan kematlan Syifa mendapat keadilan dan mestilah diklasifikasikan sebagai k3s bvnuh mengikut Sksyen 302Kanvn Kesksaan.

Di samping itu, dia berharap agar pihak polls turut menylasat kedua-dua pengasuh, suami dan adik perempuan pengasuh anaknya itu yang dikatakan tldak bertugas sepanjang bulan Februari.

Apa-apa pun, semoga k3s kematlan Baby Syifa mendapat pemb3laan selayaknya dan svspek dikenakan hvkuman yang setimpal.

Sumber : OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*