Hari Ini Hari Terakhir Kuarntin, Tak Sangka Dia Sudah Tiada – AR Badul

KUALA LUMPUR: Pelawak dan pelakon, Amran Tompel, 72, menlnggal dunia di kediamannya di Taman Matahari Height Senawang, Seremban, Negeri Sembilan pada hari terakhir kuar4ntin akllbat positif C0VlD-19, pada jam 4.37 petang tadi.

Abang Allahyarham Amran, AR Badul berkata, adiknya sepatutnya menamatkan kuar4ntin selepas disahkan p0sitif C0VID-19, hari ini.

“Saya sebenarnya baharu balik dari Perak dan sebaik sampai di Kuala Lumpur baru sempat baca mesej WhatsApp berkenaan kematlannya. “Saya terus bert0lak ke Seremban.

“Kematiannya berpunca dari kanser usus, mas4lah buah pinggang dan baru-baru ini Amran p0sitif C0vld-19 dan jalani kuarantin.

“Hari ini hari terakhir kuar4ntin dan tak sangka dia sudah tiada,” katanya kepada Harian Metro.

Allahy4rham Amran atau nama sebenar, Amran Aman Ramlie yang dilahirkan pada 27 Oktober 1950 di Singapura, menlnggal dunia pada usia 72 tahun di sisi anak-anak.

Terdahulu Amran atau nama sebenarnya Amran Aman Ramlie mengal4mi gej4la pelupa selepas terl4ntar aklbat ser4ngan angin ahm4r.

Dia juga kurang selera makan hingga berat badannya semakin menurun.

Allahyrham dimasukkan ke H0spital Jelebu, Negeri Sembilan pada awal Mac 2020 selepas mengadu tangan kirinya tidak boleh bergerak.

Sebelum ini, Amran dilaporkan terlntar aklbat diser4ng angin ahm4r. Allahyrham Amran juga kurang selera makan hingga berat badan menyvsut.

“Allahyrham berbkat besar. Beliau pelawak dan pelakon yang tiada tandingan. Seluruh kepimpinan dan barisan ahli jawatankuasa SENIMAN mengucapkan takzlah kepada keluarga dan semoga tabah menghadapi ujian ini,” katanya.

Allahyarham Amran pernah membintangi beberapa filem seperti Buai Laju-laju, Tak Ori Tapi Ok, Salah Bapak, Bilut, Baik Giler, Lu, Gua, Bro, Gerak Khas dan banyak lagi.

Beliau yang pernah mewarnai industri lakonan tanah air sekitar 1990-an hingga 2014

Sumber : hmetro

Apa Pendapat Anda?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*