“Dalam islam mana boleh” – [VIDEO] Netlzen Pertlkai Liyana Jasmay Tiup Lilin, ‘Wish’ Depan Kek.

Selain daripada cuti umum, ulang tahun kelahiran memang dinanti-nantikan oleh setiap orang dalam dunia ni. Mana taknya, ulang tahun kelahiran kan datang hanya sekali setahun. Bagi yang lahir pada 29 Februari pula, lagilah terpksa hadap birthday sekali sahaja dalam tempoh 4 tahun.

Ungkapan seperti “Selamat Hari Jadi”, “Sanah Helwah” dan “Happy Birthday” adalah benda yang paling happy kita boleh terima daripada keluarga dan kawan rapat kita. Momen indah ketika hari jadi seperti potong kek dan buka hadiah selalunya akan dirakam dekat phone untuk disimpan sebagai memori.

Baru-baru ni, viraI kat TikT0k @tuan.asri.tuan.aliwi yang berkongsikan tentang video artis Liyana Jasmay sambut birthday tapi yang jadi tumpuan adalah lilin dan cara beliau wish depan kek.

Dalam video tersebut, dapat dilihat yang Liyana Jasmay bukan sahaja meniup lilin tapi dia juga turut mengenggam tangan ‘make a wish’ seperti yang selalu dibuat oleh mat salleh dalam movie.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netlzen ada yang kurang gemar dengan perbuatan artis ni yang dianggap sebagai mengikut budaya Barat dan bertentangan dengan aj4ran Islam.

“Terikut adat negara barat jadi macam ni lah” – K0men netlzen

“Dalam Islam mana boleh tiup lilin time birthday” – K0men netlzen 

Ada jugak netlzen menambah dengan berkongsikan pengalaman bahawa tiap kali dorang beli kek birthday, mesti dorang akan buang terus lilin dalam tong smpah. Korang pulak macam mana?

Sesetengah netlzen juga backup dengan cakap yang perkara ni tak sepatutnya jadi isv dan Liyana sendiri tak patut dikec4m. Doakan yang terbaik untuk dia okayy!!

“Janganlah korang judge dia” – K0men netlzen

“Tegvr elok-elok pastu doakan yang baik-baik je lah” – K0men netlzen.

Apa pendapat korang? Korang tiup lilin tak waktu birthday?

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*