“Pakai Seluar Pendek, Lantai Kel4dak” Netlzen Tak Boleh Hadam Cara Wanita Ini Sediakan Makanan Utk Dijual.

Bagi peniaga yang mengusahakan perniagaan dari sektor pemakanan, haruslah menjaga kebersihan dan mengetahui ilmu asas dalam proses penyediaan makanan agar kebersihannya tidak dipertlkai.

Seperti beberapa video yang tular hari ini, menunjukkan seorang peniaga kuih-muih wanita yang tidak peka akan kebersihan membuatkan netlzen kemb4ng tekak melihat cara penyediaan barang jualannya.

Cara penyediaan cuma di atas lantai, pakai seluar pendek, nampak tak bersih…

Perkongsian dari @ikasofea di Tiktok menunjukkan penyediaan kuih-muih yang pelbagai dan nampak menarik, namun dipersoalkan dari segi kebersihan dan tatacara penyediaan yang disifatkan netlzen serba serbi tak kena.

Dalam video, wanita ini dilihat hanya memakai seluar pendek malahan memot0ng kuih yang dijual hanya di atas lantai…

“Lantai berkel4dak, kipas tu sampai hltam, risau habvk masuk dalam kuih…”

Beberapa video nya yang lain juga turut menimbulkan keragvan dalam hati netlzen apabila melihat dari kebersihan sekeliling, membuatkan ramai ‘takvt’ segala kot0ran boleh masuk ke dalam kuih muih yang dijual.

“Tangan tak pakai gl0ve…”

“Cantik kuih lapisnya, cuma kenapa pakai seluar pendek…”

“Baik masak sendiri dijamin kebersihannya…”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen kec3wa melihat cara penyediaan yang disifatkan k0tor dan diragvi kebersihannya.

Namun begitu, ramai yang mendoakan agar wanita ini dapat memperbaiki diri dalam proses pembuatan kuih-muihnya supaya lebih bersih dan terjaga di masa akan datang.

SUMBER : Tiktok – ika Sofea

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*