[Terkini]’M0hon Doakn Ayra..’ Anak PeIakon Tkenal Amar Baharin & Amyra Rosli Dijngkiti Kawasak1.

Kuala Lumpur: Anak kedua pasangan pelakon Amar Baharin dan Amyra Rosli iaitu Ayra Aryssa, 2, dijngkiti penyaklt Kaw4saki dan dithan di sebuah pusat perubatan, di sini, sejak Selasa lalu.

Penyaklt Kawas.aki adalah ker4dangan saluran drah (vaskuIitis) terutamanya membabitkan kanak-kanak berusia bawah lima tahun.

Amar, 37, berkata, anaknya mula de.m4m p4nas sebelum simpt0m penyaklt itu mula menye rang ke seluruh badan termasuk muka.

“Pada Selasa, adik (Ayra) de.mam panas dan terus bawa ke hspital. Hingga semalam pun suhu bdan masih panas. Kesan jngkitan mulai naik di bdan pada Rabu. Sekarang sudah satu badan sampai muka. Kami dapat rasa dia sedang men4han kesakltan.

“Dia tak nangls, tapi nampak dia tak selesa dan serba tak kena,” katanya kepada Harian Metro.

Amar berkata, punca penyaklt yang menlmpa anaknya itu belum dikenalpasti.

“Penyaklt ini buk.an normal, tapi sangat j jrang berlaku. Tak pasti punca macam mana boleh berlaku. Sekarang ini setiap hari jururwat ambil drah. Dktor pun tak cakap apa lagi bila boleh sembuh. Hari ini buat akan buat uj1an eIectr0cardiogram (ECG),” katanya.

Sementara itu, Amyra menerusi hantaran di Instagram Story berkongsi mengenai keadaan terkini anaknya.

“Ya ini kondisi anak saya sekarang. Jngkitan Kaw4saki. Seluruh badan dia kena ser4n.gan. Kes1an dia.

“Saya baca semua mesej (DM) dan komen anda tapi tak berkesempatan nak baIas. M4af sangat. Semua dah reda nanti saya balas. Terima kasih yang mendoakan Aryssa,” katanya.

Semoga lekas smbuh adik Ayra Aryssa!

Sumber: hm

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*