Sering Tay4ngkan Kehidupan Mewah, Sekali P0Iis Slta As3t Milik Instafemes Ini Bernilai RM18.7 juta

KEKAYAAN dan kemewahan sentiasa menjadi perhatian ramai. Lebih-lebih lagi jika membabitkan golongan pempengaruh atau ‘inflvencer.’

Walaupun tidak semua berbuat demikian, mempamerkan kekayaan di laman soslal seolah-olah menjadi ‘trend’ generasi muda masa kini.

Gelaran ‘Crazy Rich Bandung’ seorang ahli perniagaan muda Indonesia, Doni Salmanan berakhir berikutan laporan k3s penlpuan.

WANG TUNAI RM968,000

Menurut Detik News, wang tunai 3.3 bilion rupiah (RM968,000) dir4mpas, dua rumah di wilayah Candra Asih, Kota Baru Parahyangan dan Soreang Banjaran, Bandung telah dislta pihak berkuasa.

Selain itu, pihak berkuasa turut menylta kereta milik Doni iaitu Porsche, Lamborghini, BMW, dua buah Honda CRV, sebuah Toyota Fortuner yang sering kelihatan di dalam laman soslal Doni.

Tidak ketinggalan 18 buah koleksi motosikal berkuasa tinggi  yang terdiri daripada Kawasaki Ninja, Ducati Superleggera, KTM, MSI dan Yamaha.

Selain itu sebanyak 22 jenis pakaian dari pelbagai jenama mewah seperti Hermes, Dior dan Canali turut dirampas.

Laporan mangsa menyatakan Doni mempunyai cara istimewa untuk menarik minat mngsa hingga terleka melaburkan wang mereka.

Suara.com melaporkan Doni mempamerkan kekayaan melalui Instagram sehingga ramai mngsanya terg0da dan menerima tawarannya.

MENJANJIKAN UNTUNG

Difahamkan pada mulanya, Doni dijemput untuk bekerja dengan aplikasi ‘trading’ yang berupaya menghasilkan keuntungan berlipat kali ganda.

Bagi setiap mngsa yang berjaya mendaftar dan melabvrkan wang ke dalam Quotex, Doni akan diberi komisen oleh Quotex dengan kod rujukan yang dikongsi dengan mngsa.

Cara Doni untuk menarik minat bakal mngsanya agak llcik. Ia memberikan fleksibiliti kepada mangsa pada peringkat awal. Sistem Quotex akan sengaja membuat mngsa menang apabila meneka carta dagangan secara berterusan.

Ini akan membuatkan mngsa teruja dan berminat untuk terus melabur wang mereka. Difahamkan Doni turut memiliki puluhan ribu ahli dalam kumpulan Telegram khas.

GAYA MEWAH SEBAGAI MODAL

Doni juga menggunakan gaya hidup mewahnya sebagai modal menjerat mngsa dan terus memberikan semangat untuk terus melabur apabila berhadapan keruglan.

Malah menerusi media Indonesia, Doni dilaporkan menerima sehingga 80 peratus wang kerugian mngsa sebagai bentuk maklum balas dengan kerjasama Quotex.

Ramai mangsa melaporkan keruglan ratusan juta rupiah. Mngsa yang mula menyedari ada sesuatu yang tidak kena melaporkan pemuda itu kepada pihak berkuasa dengan dkwaan k3s penlpuan.

Akhirnya setelah melalui slasatan dan pemeriksaan, Doni Salmanan secara rasminya telah dinamakan sebagai svspek k3s penlpuan itu.

Semoga k3s ini menjadi pengajaran buat kita semua. Buat pertimbangan dan kajian sewajarnya sebelum membuat sebarang pelaburan agar terhlndar skim penlpuan. Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.

Sumber: www.msn.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*