Viral!! Pernah ktuk mask di pasaran “havk”… Mask jenama sendiri milik menantu Perdana Mnteri pvtus 2 kali Semasa di review Tokti..

Baru-baru ini, kecoh mengenai pelitup muka bukan perubatan perlu membuat permohonan perakuan serta penandaan SIRIM sehingga menerima pelbagai re4ksi negatif netlzen yang disifatkan ‘menyusahkan’.

 

Bagi pereka fesyen terkenal Datuk Jovian Mandagie, dia menyambut baik pelaksanaan tersebut kerana pelitup muka di bawah jenamanya sudah diperakui selamat selain dalam proses bagi mendapatkan logo SIRIM.

Gunakan tanpa was-was!

Tak perlu panlk, boleh gunakan Jovian Mask tanpa was-was. Cop SIRIM kami pun dah on the way,” tulisnya menerusi satu posting di laman Instagram baru-baru ini.

Jovian yang juga menantu Perd4na Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pelitup muka dihasilkannya juga telah diiktiraf oleh Medical Device Authority (MDA) dua tahun lalu.

 

Tambah bapa kepada seorang cahaya mata itu, dia menegaskan bahawa pelaksanaan tersebut adalah langkah terbaik bagi menghapvskan pelitup muka tidak berkualiti yang ‘bersepah’ dijual di pasaran.

“Undang-undang Sirim dilakukan untuk banteras pelitup muka hauk di pasaran. Terutamanya yang tak ada pengesahan MDA.
“Jadi kalau anda ada MDA atau Sirim, baru boleh jual pelitup muka. Pengguna pun boleh pilih dengan bijak,” ujarnya.

Video

Bagaimanapun, Mnteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Alexander Nanta Linggi dalam satu kenyataan semalam berkata, pengvatkuasaan pelitup muka Sirim ditangguhkan dari 4 Julai tahun ini kepada 1 Januari 2023.

Sumber : ohmymedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*