Ini Jawapan Ped4s Pguam Nurul Hafidzah.

PEGUAM Nurul Hafidzah Hassan menganggap pelakon Nabila Huda dan pengacara Awal Ashaari bersifat kebudak-budakan apabila melabelnya gil4 glamor selepas dia menjadi tular berikutan membela Siti Bainun dalam k3s pend3raan kanak-kanak sindr0m down, Bella.

Nurul Hafidzah berkata, dia hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang peguam dan dua orang pelakon, jika ingin melahirkan rasa tidak puas hati, seharusnya m4rah kepada orang yang meny4man mereka.

“Saya rasa perkara tu (apa dibuat Nabila dan Awal) sangat piclsan, benda tu tidak dapat membuat sesuatu perdebatan secara fakta. Sebenarnya bagi saya ia agak lvcu sebab saya rasa macam kiddish begitu.

“Apa yang saya lakukan seperti hantar surat tuntutan s4man semua itu ialah proses biasa untuk membawa sesebuah k3s ke mhkmah.

“Mereka sepatutnya mrah orang yang s4man mereka, bukan mrah pada peguam. Peguam hanya melaksanakan tugas,” katanya kepada mStar.

 

Nurul Hafidzah diminta mengulas mengenai tindakan Nabila Huda dan Awal Ashaari yang memuat naik posting di media soslal dengan menvduh dia suka mencari publisiti.

Kedua-dua artis itu turut terkait dengan k3s s4man yang mana Nurul Hafidzah merupakan peguam dilantik mewakili pihak plaintif bagi menyman mereka.

Awal pernah disman oleh sebuah syarikat hiasan dalaman kerana memfltnah berhubung kerja-kerja pengubahsuaian rumah.

Sementara Nabila Huda pula dikatakan menulis posting dengan menvduh seorang aktlvis kemanusiaan menyal4hgunakan barang-barang banjlr.

Nurul Hafidzah kemudian menjadi medan kvtukan netlzen selepas dia membela Siti Bainun berhubung pend3raan terhadap Bella yang turut mendapat perhatian masyarakat.

Sebenarnya bagi saya ia agak melvcukan sebab saya rasa macam kiddish begitu
NURUL HADFIZAH HASSAN
PEGUAM

Selain itu, Hafidzah yang sering menerima kec4man sejak kebelakangan ini berkata, dia tidak boleh menutup mulut orang untuk terus membencinya.

Bagaimanapun, dia juga mempunyai hak dalam mempertahankan dirinya jika sesuatu tudvhan itu dilihat melampau dan keterlaluan.

“Kalau mereka buat begitu supaya orang bnci saya, saya tak boleh buat apa-apa… saya jadi diri sendiri saja.

“Terpulang kepada mereka. Cumanya jika mereka bercakap begitu boleh timbulkan kesan lain, saya juga berhak pertahankan diri,” ujarnya.

Nabila Huda dituntut bayar RM900,000 serta mohon maaf, aktlvis tanggung malv gara-gara ditvduh remb4t barang mngsa banjlr

SUSULAN tindakan pelakon Nabil Huda mendkwa seorang wanita meny4lah guna barang-barang mngsa bnjir, aktivis kemanusiaan, Fatimah Zaharah Rahim akhirnya mengambil tindakan undang-undang terhadap aktres itu.

Peguam Nurul Hafidzah Hassan dalam satu kenyataan berkata, anak guamnya menuntut permohonan maaf dan ganti rugl fltnah sebanyak RM900,000.

“Anak guam kami tidak melakukan perbuatan seperti mana yang didkwa Nabila.

“Tindakan aktres itu membuat berita p4lsu telah membuatkan ramai pengguna media soslal percaya dan memberi kesan kepada Fatimah,” ujarnya kepada mStar.

Menurut Hafidzah, notis tuntutan telah dihantar ke Nabila pada Khamis lalu.

Sementara itu, Hafidzah berkata Fatimah mengalami perasaan malu, tekanan em0si dan kesedlhan sejak berita itu diseb4rkan.

Anak guamnya akan memf4ilkan tuntutan di mhkmah sekiranya tiada sebarang permohonan maaf, pembayaran ganti rugi RM 900,000 atau yang setimpal.

Pada 25 Disember lalu, Nabila berkongsi hantaran di media soslal mendkwa Fatimah mengambil kesempatan terhadap bantuan mngsa bnjir untuk orang ramai.

Anak guam kami tidak melakukan perbuatan seperi mana yang didkwa Nabila
HAFIDZAH HASSAN
PEGUAM

Menurut kenyataan media yang dikeluarkan itu, Nabila Huda didkwa telah menyiarkan kenyataan-kenyataan berbaur fltnah yang membawa maksud yang aktivis tersebut adalah seorang yang bngsat, b0doh, pencurl, mengambil dan memberi barang sumbangan orang lain namun mengakui barangan tersebut adalah daripadanya, mengambil kesempatan ke atas orang lain dan lain-lain kenyataan.

Pada tarikh yang sama, Nabila Huda juga didakwa telah memuat naik gambar aktlvis dan menerbitkan satu penyiaran yang mana kenyataan-kenyataan tersebut membawa maksud yang aktlvis tersebut telah memberi barang sumbangan yang bukan miliknya namun menyatakan bahawa barang sumbangan tersebut adalah daripada beliau dan mengambil kesempatan ke atas orang lain.

nabila huda

Kenyataan-kenyataan yang didkwa fltnah dan berita palsu tersebut telah dikongsi dan ditonton di pelbagai platform media sosial yang lain termasuk di platform Youtube, laman-laman portal berita dan juga saluran media.

Hantaran tersebut bagaimana pun telah dipadam oleh Nabila.

Sementara itu, usaha mStar untuk mendapatkan komen Nabila Huda masih belum berjaya kerana aktres itu tidak menjawab pangilan telefon dan mesej yang dihantar.

Sumber : Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*