Hampir setiap hari diterj4h pasal lesen meniaga

Umum sedia maklum bahawa perniagaan yang dijalankan perlukan lesen supaya ianya ‘sah’ dan tidak akan diganggu pihak berkuasa semasa sedang beroperasi.

Walaubagaimanapun, tular satu video menunjukkan kemarahan seorang lelaki yang mrah apabila diser4ng ketika dia berniaga di hadapan rumah?

“Tiap minggu datang nak tanya pasal lesen, salam takde hormat takde…”

Perkongsian @MalayLong di Tiktok meraih perhatian ramai yang turut mempersoalkan tindakan pihak berkuasa berkenaan yang dilihat ‘meng4cau’ peniaga berkenaan yang difahamkan hanya berniaga di hadapan rumah.

Dalam rakaman tersebut, dilihat peniaga berkenaan telah ‘naik hntu’ dan menyentvh isu lesen perniagaan yang saban hari diperkatakan hingga ‘mengganggu’ periuk nasinya.

“Warga asing niaga takde lesen takde pulak kcau…”
Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen meluahkan rasa tak puas hati terhadap petugas berkenaan yang disifatkan berat sebelah gara-gara menyerng peniaga sesama bngsa namun ‘menutup mata’ pada peniaga bngsa aslng.

Namun begitu, mereka hanya menjalankan tugas dan diharapkan semua individu dapat mematuhi undang-undang yang ditetapkan tanpa gagal.

“Buat malv orang Melayu je, kenapa tak bantu, lagi susahkan…”

“Meniaga depan rumah pon nak lesen.”

“Perlkemanusiaan lah, timbang rasa sikit.”

Sumber : redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*