Peguam Siti Bainun Akan Ambil Tindakan Jika Netlzen Terus Buat Tudvhan Melampau

PEGUAM Nurul Hafidzah Hassan menganggap pelakon Nabila Huda dan pengacara Awal Ashaari bersifat kebudak-budakan apabila melabelnya g1la glam0r selepas dia menjadi tul4r berikutan memb3la Siti Bainun dalam k3$ pender4an kanak-kanak sindr0m d0wn, Bella.

Nurul Hafidzah berkata, dia hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang peguam dan dua orang pelakon, jika ingin melahirkan rasa tidak puas hati, seharusnya mar4h kepada orang yang meny4man mereka.

“Saya rasa perkara tu (apa dibuat Nabila dan Awal) sangat pic1san, benda tu tidak dapat membuat sesuatu perdeb4tan secara fakta. Sebenarnya bagi saya ia agak lucu sebab saya rasa macam k1ddish begitu.

“Apa yang saya lakukan seperti hantar surat tuntutan s4m4n semua itu ialah proses biasa untuk membawa sesebuah k3$ ke mhkamah.

“Mereka sepatutnya mar4h orang yang s4m4n mereka, bukan mar4h pada peguam. Peguam hanya melaksanakan tugas,” katanya kepada mStar.

Nurul Hafidzah diminta mengulas mengenai tind4kan Nabila Huda dan Awal Ashaari yang memuat naik posting di media sosi4l dengan menudvh dia suka mencari publisiti.

Kedua-dua artis itu turut terkait dengan k3$ s4m4n yang mana Nurul Hafidzah merupakan peguam dilantik mewakili pihak plaintif bagi menyman mereka.

Awal pernah dis4m4n oleh sebuah syarikat hiasan dalaman kerana memf1tn4h berhubung kerja-kerja pengubahsuaian rumah.

Sementara Nabila Huda pula dikatakan menulis posting dengan menduh seorang aktlvis kemanusiaan menyal4hgunakan barang-barang mngsa banjlr.

Nurul Hafidzah kemudian menjadi medan kutvkan netlzen selepas dia membela Siti Bainun berhubung pend3raan terhadap Bella yang turut mendapat perhatian masyarakat.

Selain itu, Hafidzah yang sering menerima kec4man sejak kebelakangan ini berkata, dia tidak boleh menutup mlut orang untuk terus membencinya.

Bagaimanapun, dia juga mempunyai hak dalam mempertahankan dirinya jika sesuatu tduhan itu dilihat mel4mpau dan keterlaluan.

“Kalau mereka buat begitu supaya orang bnci saya, saya tak boleh buat apa-apa… saya jadi diri sendiri saja.

“Terpulang kepada mereka. Cumanya jika mereka bercakap begitu boleh timbulkan k3$an lain, saya juga berhak pertahankan diri,” ujarnya.

Beri penjelasan video menari sakan di TikTok

seorang peguam kepada pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali iaitu Nurul Hafidzah Hassan menerima kec4man netlzen selepas tampil membuat beberapa kenyataan di media soslal, baru-baru ini.

Menurut Nurul Hafidzah, 39, sebagai seorang peguam dia tidak terk3$an dengan kritlkan dan kec4man yang ditulis oleh netlzen itu.

“Sebagai seorang peguam… insyaAllah tak k0yaklah.

“Saya tak perlu pun terangkan perasaan saya sebab kita ada banyak kerja nak buat.

“Jadi intepretasi mereka memuaskan hati mereka terserah kepada mereka… I don’t have time for that,” katanya kepada mStar.

Sumber: mstar

Video: youtube Mstar Online

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*