[VIDEO] “KentaI Hati Member Sebelah Tahan Gelak” – Pembaca Berita Tersas0l Sebut Satu Perkataan Buat Netlzen Terhibur.

Setiap jam 8 malam, pasti ramai yang akan duduk di hadapan televisyen untuk menonton Buletin Utama di TV3, lebih-lebih untuk mendapat mengetahui perkembangan terkini berkaitan C0vid-19.

Bukan mudah untuk menjadi pembaca berita kerana memerlukan persedian rapi apatah lagi berita disiarkan secara langsung.

Namun, meskipun sudah membuat persediaan yang cukup tidak mustahil berlaku kesilapan yang tidak dijangka seperti tersasul menyebut perkataan.

Seperti yang berlaku kepada pembaca berita Buletin Utama malam tadi, Norliza Mohd Zain yang menghadapi kesuk4ran menyebut perkataan ‘Solidariti’.

Namun selepas kali cuba membetulkan, akhirnya mampu menyebut perkataan tersebut dengan baik sebelum meneruskan pembacaan seperti biasa.

Video tersebut dikongsikan semula oleh seorang pengguna TikTok yang terhibur dengan kesus4han dihadapi pembaca berita tersebut.

Perkongsian video tersebut turut mendapat pelbagai re4ksi daripada netizen yang mengakui sukar menyebut perkataan berkenaan dan pasti akan melakukan kesilapan sama.

Apa yang pasti, tindakan pembaca berita itu seharusnya dipuji kerana dilihat tetap tenang membetulkan sebutan beberapa kali.

Bukan mudah sebenarnya untuk menjadi seorang pembaca berita

Walaupun penonton di rumah hanya nampak mereka membaca teks yang ada di hadapan, namun ianya sebenarnya memerlukan teknik tertentu.

Namun begitu, kesalahan seperti tersasul ketika menyampaikan berita juga kadang-kadang berlaku kepada pembaca berita.

Perkara itu turut terjadi kepada salah seorang pembaca berita Buletin Utama baru-baru ini, selepas videonya tular ketika melakukan kesilapan dalam menyebut satu perkataan ketika menyampaikan berita.

Video itu dikongsikan oleh seorang pengguna aplikasi TikT0k, @bdkkacamata0608Walau bagaimanapun, mujurlah dia mampu menyebut perkataan tersebut dengan betul sebelum meneruskan pembacaan seperti tiada mas4lah yang berlaku.

Hasil tinjauan di ruangan k0men pula mendapati rata-rata netlzen terhibur dengan kesukaran yang dihadapi oleh pembaca berita berkenaan selain turut mengakui bahawa akan melakukan perkara yang sama jika mereka berada di tempatnya.

Ketika artikel ini ditulis, video berkenaan sudah pun meraih lebih 54.9K tontonan, 94 k0men dan 1761 tanda suka di TikT0k.

Berikut di bawah antara k0men menarik daripada netlzen di TikT0k: yang memaparkan pembaca berita TV3, Norliza Mohd Zain menghadapi kesukaran menyebut perkataan ‘solidariti’ dengan lancar ketika bersama rakan penyampainya, Ramzan Mohd Saufi.

Sumber: newstoday77.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*