terima duit paIsu dari f0under pr0duk hanya ‘marketing’

Sejak minggu lalu, tuIar di media sosiaI seorang inflvencer mengamvk apabila diberi duit paIsu oleh seorang f0under pr0duk.

Momen pergadvhan tersebut dikongsikan inflvencer itu di akaun TikT0k miliknya sehingga mendapat pelbagai maklum balas daripada netlzen.

Kebanyakan mereka menudvh bahawa kejadian tersebut hanya satu strategi pemasaran kerana sudah mengenali kerenah kedua-duanya yang sering membuat k0nten marketing.

K3s gadvh dapat duit paIsu

Walau bagaimanapun, menerusi beberapa p0sting influencer tersebut di TikT0k, dia telah menjelaskan contoh duit p4lsu yang diterima dan menjawab persoalan netlzen mengapa tidak membuat laporan p0lis terlebih dahulu sebelum menyer4ng founder pr0duk berkenaan.

Mengaku memang marketlng.

Namun begitu, tekaan netizen tepat kerana apa yang mereka lakukan sebelum ini memang marketing sahaja selepas satu pot0ngan video ketika influencer itu sedang membuat live di media sos!al tular apabila dia mengakui ia sudah diranc4ng.

Menerusi TikTok @dayahae_, influencer yang menggunakan nama Puteri Sari itu memaklumkan ada masalah lain selepas video mereka mendapat perhatian tempoh hari.

Patutnya cuma tiga hari…

Menurutnya, pada awal ‘drama’ mereka semuanya dalam keadaan baik dan mereka juga sepakat hal tersebut akan berlangsung selama tiga hari sahaja memandangkan dia mempunyai banyak lagi kerja yang harus diselesaikan.

Namun, pihak founder produk itu dilihat seakan sengaja membiarkan mas4lah tersebut berlarutan dan mengg4ngu perjalanan kerjanya.

Bangga jadi pencetus fitn4h.

Walau bagaimanapun, video tersebut hanyalah potongan daripada live yang dibuat dan cerita asal tentang kejadian itu tidak dijelaskan dengan tepat.

Susulan daripada itu, ramai yang mengakui sudah menyedari marketing samp4h yang dibuat oleh mereka sedari awal lagi. Mana tidaknya, banyak kej4nggalan dilihat menerusi video yang dikongsikan di TikT0k lebih-lebih lagi m0men pergad0han yang nampak sangat paIsu.

Dah agak dah sebab tak pergi rep0rt p0lis.

Dulu orang tak0t kena fitn4h, sekarang fitn4h diri sendiri.

Lepas ni dia cakap apa2 malas nak percaya.

Bila akhir zrman fitn4h dicipta sendiri.

Sumber: TikTok @dayahae_

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*