“Ni Bendang Ke Padang?”- Guna Peny0dok Smpah Tolak Air Di Padang

Sepertimana kita semua sedia tahu, semalam sedang berlangsungnya perlawanan persahabatan antara pasukan Malaysia dan Bahrain di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

“Ni padang ke bendang?”

Namun, melihat keadaan cuaca yang hujan tidak menentu sejak siang tadi membuatkan penyokong mulai bimbang akan nasib pemain yang berentap malam ini.

Demikian kerana mengenangkan keadaan padang yang sudah mulai ditakungi air dan ‘r0sak’, yang mana sekaligus akan menyukarkan pergerakan mereka di atas padang.

Bagaimanapun, penyokong tetap mengharapkan yang terbaik buat kedua-dua pasukan yang berlangsung malam ini, baik dari pasukan Malaysia mahupun Bahrain.

Ketika Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) dilabel antara venue tercantik dan termoden di rantau ini, situasi itu sebenarnya jauh mel3set dengan kemudahan teknikal yang terdapat di stadium itu.

Ia selepas petugas stadium dilihat terpaksa menggunakan penyodok sampah dan kertas putih keras yang biasanya digunakan menyapu sampah sebaliknya digunakan untuk membuang air yang bertakung di atas permukaan padang di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Situasi itu sebenarnya memalvkan ketika seharusnya jentera menolak air boleh digunakan seperti mana dipraktikkan oleh kebanyakan stadium di seluruh dunia.

Ini bukan situasi yang jarang berlaku di stadium ini kerana sebelum ini beberapa aksl persahabatan mahupun final Liga Malaysia pernah berdepan masalah air bertakung susulan hujan lebat yang turun sebelum aksl.

Bayangkan petugas stadium perlu menolak air menggunakan penyodok sampah yang mengambil tempoh masa agak lama berbanding jika menggunakan jentera atau mesin menolak air yang lebih pantas dan efektif.

Malaysia dijadual turun menent4ng Bahrain dalam aksl kedua Kumpulan E Kelayakan Piala Asia 2023 malam ini.

Begitupun hujan lebat yang turun selama sejam menyakslkan permukaan padang bertakung dan memerlukan masa untuk menunggu air svrut.

Ini Re4ksi TMJ

Begitupun hujan lebat yang turun selama sejam menyaksikan permukaan padang bertakung dan memerlukan masa untuk menunggu air surut.

Dalam pada iut, Pemilik JDT, Tengku Mahkota Johor ada berkongsi di IG story baginda mengenai teknik yang di gunakan di stadium larkin dalam mengellakan banjlr di dalam padang.

Kos sistem saliran yang tak lebih dari RM300K

Good Night Akhir sekali, dengan berlatar belakang padang yang cantik, TMJ mengucapkan selamat malam kepada semua

Kesilapan musn4hkan harapan Harlmau Malaya

Kesilapan individu seolah tidak boleh dipisahkan dengan skuad Harimau Malaya apabila tindakan kurang bijak penjaga gol negara, Farizal Marlias menyebabkan hasrat untuk

memungut satu mata lebur apabila tewas 1-2 dengan Bahrain dalam aksl kedua Kumpulan E Kelayakan Piala Asia 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi.

Walaupun satu ketika mendahului lawan yang menduduki ranking ke-89 dunia itu, pasukan negara (ranking 154) nyata mudah hilang fokus di hujung aksl untuk membiarkan Bahrain memvngut tiga mata.

Hujan lebat selama sejam sebelum perlawanan menyebabkan permukaan padang bertakung dan petugas stadium terpaksa mengambil masa agak lama untuk membuang air dengan menggunakan peny0dok smpah dan kertas putih keras.

Dalam aksi itu, Kim Pan-gon nyata mahu membru sekurang-kurangnya satu mata apabila membariskan lima tonggak pertahanan dalam kesebelasan utama berbanding ketika menang 3-1 ke atas Turkmenistan, Rabu lalu.

Khuzaimie Piee dan Junior Eldstal antara tonggak pertahanan yang mengisi senarai pasukan disamping Corbin Ong, Dion Cools dan Matthew Davies.

Malah, jurulatih dari Korea Selatan itu juga menyenaraikan Mohamadou Sumareh, Nazmi Faiz Mansor dan Akhyar Rashid dengan merehatkan Arif Aiman Hanapi, Safawi Rasid, Faisal Halim dan Nor Azam Azih.

Percaturan itu membuahkan hasil apabila jentera ser4ngan Bahrain gagal menembusi benteng negara disamping kesukaran untuk menyesuaikan diri dengan permukaan padang yang basah dan licin.

Eldstal mensia-siakan hampir dua peluang keemasan apabila percubaannya pada minit keempat dan minit ke-14 gagal menemui sas4ran.

Akhyar turut berpeluang mencetak nama selaku penjaring di minit 31 namun remb4tannya berjaya di baca Sayed Mohamed Abbas biarpun hanya berdepan penjaga gol itu.

Memasuki babak kedua, aksl bertambah rancak dengan kedua-dua pasukan meningkatkan intensiti bagi membru jaringan.

Sumareh akhirnya menggamatkan Bukit Jalil yang dilimpahi hampir 63,925 penyokong menerusi gol pembukaan pada minit ke-55 selepas menerima hantaran Khuzaimie untuk dia mudah menolak masuk menewaskan Abbas.

Begitupun, gol Malaysia itu hanya bertahan dua minit apabila Ali Abdula H4ram menyamakan kedudukan hasil keadaan kel4m kabvt di depan gawang negara.

Susulan itu, Pan-gon membuat empat pertukaran memasukkan Guilherme de Paula, Safiq Rahim, Syafiq Ahmad dan Arif untuk menambah seng4t di bahagian depan.

Bagaimanapun, seperti biasa kesilapan individu yang sering menghantui pasukan negara sekali lagi mengund4ng padah apabila tindakan Farizal melakukan terjahan ke atas pemain Bahrain ketika situasi terbabit tidak berbhaya meruglkan pasukan.

Pemain gantian, Abdulla Yusuf Helal memanfaatkan sepakan penalti itu untuk meletakkan pelawat di depan pada minit ke-80 sekali gus kekal hingga wisel penamat.

Dengan kekalahan itu, Bahrain kini memimpin kumpulan dengan enam mata manakala Malaysia jatuh ke tangga kedua sekaligus wajib menewaskan Bangladesh dalam aksl ketiga Selasa ini.

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*