Capai kutlpan lebih RM50 juta, filem Mat Kilau bakal ditay4ngkan di Netflix?

Fenomena filem Mat Kilau: Kebangkltan Pahlawan yang hampir dua minggu ditayangkan masih lagi dirasai apabila banyak komen positif berhasil diterima daripada para penonton.

Filem yang mengetengahkan seni persilatan ini bukan hanya berjaya mendapat maklum balas baik daripada penonton, tetapi turut menguklr sejarah apabila berjaya mengutlp RM50.1 juta selepas dua belas hari ditayangkan di Malaysia, Singapura dan Brunei.

Terbaru, sutradara filem berkenaan iaitu Syamsul Yusof mengatakan Mat Kilau bakal ditayangkan di saluran Netflix selepas tmat tay4ngan di pawagam nanti.

“Pihak penerbit sudah pun mengadakan perbincangan awal dengan pihak Netflix.

“Namun, tarikh tay4ngannya mungkin lambat lagi,” katanya.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Syamsul Yusof (@syamsulyusoffilm)

Pada masa yang sama, Syamsul juga meng4nggarkan filem arahannya itu boleh mencatat kutipan makslmum RM60 juta walaupun terdapat pihak mengatakan ia boleh mencapai RM80 juta hingga RM100 juta.

“Sejujurnya untuk Mat Kilau pergi ke situ agak must4hil. Lagipun saya tak letak sasaran jumlah kutlpan sebanyak itu.

“Namun, setakat ini dengan kekuatan filem itu dan pawagam dijangka menayangnya untuk tempoh sehingga dua bulan, saya anggarkan ia mampu mencatat kutipan makslmum RM60 juta,” katanya.

Pengarah berusia 38 tahun itu berkata, filem tersebut agak must4hil untuk memperoleh kutipan sebanyak RM80 juta hingga RM100 juta buat setakat ini. Tambahnya, kutipan paling tinggi di pawagam Malaysia ialah filem Avengers: Endgame yang ditayangkan pada tahun 2019 dengan sebanyak RM87 juta.

Pun begitu, Syamsul meluahkan kesyukuran kerana filem Mat Kilau berjaya mencipta sejarah sebagai filem tempatan paling larls sehingga menewaskan Munaflk 2 pada 2018 sebanyak RM48 juta.

“Syamsul Yusof tew4skan Syamsul Yusof. Syukur. Ia memang berbal0i. Saya tak naflkan saya memang ‘ment4l’ nak siapkan filem ini,”ujarnya.

Sumber: Harian Metro (Riadz Radzi)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*