Ini Jumlah Perlu B4yar Kpda Siti Nordiana

KUALA LUMPUR: Mhkmah Tinggi hari ini men0lak permohonan dua individu untuk memb4talkan s4man yang dif4ilkan penyanyi dan pelakon Siti Nordiana Alias atau lebih dikenali sebagai Nana terhadap mereka, berhubung dkwaan memfltnahnya di platform media sosi4l Instagram.

 

memerlntahkan kedua-dua defend4n membyar k0s RM3,000 kepada Siti Nordiana.

 

Pegvam Abang Azlan Abang Ariffin yang mewakili Siti Nordiana, 38, selaku plaintif berkata Pesuruhjaya Kehakiman Dr John Lee Kien How @ Mohd Johan Lee yang men0lak perm0honan itu, turut memerintahkan kedua-dua defendn membayar k0s RM3,000 kepada Siti Nordiana.

“Mhkmah men0lak permohonan itu atas alasan antaranya terdapat asas fltnah dalam pernyataan tuntutan pl4intif dan menetapkan 27 Sept untuk pengurusan k3s,” kata pegvam itu ketika dihubungi selepas prosiding k3s secara dalam talian (Zoom).

 

Dua individu itu adalah Pegawai Perhubungan Awam Syarikat Rakaman FMC Music Sam Musyadzafar Samin, 44, dan jurusolek artis bebas Razidah Ahmad Senusi, 43, maslng-maslng defendan keempat dan kelima, telah memf4ilkan permohonan untuk memb4talkan s4man tersebut pada 24 Jan lepas.

Pada prosiding hari ini, Sam Musyadzafar diwakili pegvam Zeti Zulfah Zulkifli @ Hassan manakala Razidah diwakili Muhammad Aliff Haiqal Roslan.

Selain kedua-dua defend4n itu, Siti Nordiana turut meny4man Lan Solo atau nama sebenarnya Mohd Razlan Mohamed Yusof, 36, isterinya Nur Sheila Hassim, 36, dan Zuraidah Badron, 35, atau lebih dikenali sebagai Syura, selaku defend4n pertama sehingga ketiga.

Menerusi pernyataan tuntutan yang dif4ilkan pada 30 Julai 2021, Siti Nordiana mend4kwa pada 20 Julai tahun lepas kira-kira 11.58 malam, melalui siaran langsung yang dikendalikan oleh Nur Sheila dan disertai empat defendan lain menerusi akaun Instagram masing-masing telah menyiar, mengeluar serta menerbitkan kata-kata berunsur fltnah terhadapnya.

Dakwa Siti Nordiana, kata-kata fltnah itu membawa maksud antaranya beliau bukan seorang artis yang bersih dan dihormati orang, seorang yang ego, tidak ingin mendengar nasihat dalam segala perkara, tidak menghormati orang lain dan menggunakan wang serta populariti untuk memastikan dirinya dihormati.

Juara Gegar Vaganza musim kedua itu mendkwa, kelima-lima defend4n telah mem4dam siaran langsung daripada akaun Instagram masing-masing namun ia tul4r serta telah dimuat naik semula ke akaun YouTube dan masih boleh ditonton oleh orang ramai.

Siti Nordiana mendkwa jumlah tontonan untuk siaran langsung yang dimuat naik ke akaun YouTube dijangka bertambah dan reputasi beliau telah dir0sakkan secara serius dalam kalangan orang ramai, serta penaja yang mengambil serta melantiknya sebagai model dan duta produk.

Siti Nordiana tak gent4r l4wan ‘lima sekawan’ di Mhkmh Tinggi

Penyanyi dan pelakon Siti Nordiana Alias atau Nana, 37, bersetuju k3s perbicaraan s4man membabitkannya dan lima sekawan sebanyak RM2.5 juta dipindahkan dari Mhkmah Sksyn ke Mhkmh Tinggi.

Peguam mewakili Siti Nordiana, Abang Azlan Abang Ariffin ketika dihubungi berkata, anak guamnya tiada mas4lah untuk bersetuju dengan defend4n yang inginkan k3s berkenaan dibawa ke Mhkmh Tinggi seperti dimohon.

“Selaku pihak resp0nden (plantif) selepas mengambil kira kepentingan anak guam, Siti Nordiana bersetuju untuk k3s ini dipindahkan ke Mhkmh Tinggi. Maka, perbicaraan di Mhkmah Sesyen ditangguhkan. “Mhkmah juga memerintahkan tiada k0s dikenakan kepada semua pihak yang mana perpindahan k3s terbabit ke Mhkmah Tinggi dibenarkan bagi memberikan ruang bicara yang lebih adil kepada semua pihak.

“Mhkmah Tinggi mempunyai bidang kuasa yang lebih luas untuk memberi remedi (ganti rugl) kepada Siti Nordiana sekiranya keputusan k3s memihak kepada anak gvam,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Abang Azlan, perbicaraan k3s di Mhkmah Tinggi dijangka bermula hujung bulan ini atau awal Februari depan kerana tarikh baharu belum dipvtuskan pihak mhkmah.

Terdahulu, k3s s4man atas dkwaan fltnah membabitkan lima sekawan dif4ilkan Siti Nordiana pada 30 Julai tahun lalu selepas pegvamnya menyerahkan Notls Tuntutan bertarikh 26 Julai melalui serahan tangan dan emel kepada semua defend4n yang menuntut permohonan maaf dalam tempoh 24 jam serta ganti rugl sebanyak RM200,000.

Namun, lima sekawan itu gagal berbuat demikian dan pihak Siti Nordiana seterusnya menuntut ganti rugl am sebanyak RM500,000 daripada setiap defend4n yang keseluruhan bernilai RM2.5 juta, ganti rugl khas, tervk dan telad4n serta relif lain yang difikirkan sesuai oleh mhkmah dalam s4mannya.

Lima sekawan dis4man Siti Nordiana ialah penyanyi Lan Solo atau nama sebenarnya Mohd Razlan Mohamed Yusof dan isterinya Nur Sheila Hassim; penyanyi Syura atau Zuraidah Badron; Pegawai Perhubungan Awam Syarikat Rakaman FMC Music, Sam Musyadzafar Samin dan jurus0lek artis bebas, Razidah Ahmad Senusi.

Perbicaraan k3s s4man itu yang berlangsung di Mhkmah Sksyen, bagaimanapun dimohon oleh dua defendn, Sam Musyadzafar dan Razidah pada 16 Disember lalu untuk dibawa ke Mhkmah Tinggi selepas memf4ilkan s4man pemula dengan menyertakan alasan jumlah keseluruhan tuntutan pl4intif (Siti Nordiana) terhadap defend4n-defend4n adalah sebanyak RM2.5 juta dan nilai itu melebihi bidang kuasa Mhkmah Sksyen.

Konflik berlaku di antara lima sekawan dan Siti Nordiana bermula selepas mereka membuat Instagram ‘Live’ pada pada 20 Julai tahun lalu kira-kira jam 11.58 malam, melalui siaran langsung yang dikendalikan oleh Nur Sheila disertai empat defend4n lain menerusi akaun Instagram masing-masing.

Sumber: viralkita.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*