Raih svmbangan RM204,322 dalam tempoh 48 jam, netlzen pujl cara aglhan kepada keluarga mngsa

Beberapa hari lalu, ramai dikejvtkan dengan berita kemlngan ng3ri yang melib4tkan seorang penghantar makanan mavt dan penvnggang motorsikal mengal4mi keced3raan p4rah aklbat dirempvh oleh dua kend3raan iaitu utiliti sukan (SUV) jenis Nissan X-trail dan Proton Wira..

 

Bukan tabvng mlsi bantu keluarga mngsa terlib4t

Ekoran itu, terdapat seorang hamba Allah sudi membuka tabvng bantvan kepada ahli keluarga mngsa terlibat terutama isteri penghantar makanan mavt yang baharu sahaja menikah dua minggu dan orang rumah penvnggang motorsikal yang kini sedang s4rat mengandvng..

 

Ini termasuklah sumb4ngan kepada ibu penghantar makanan yang mavt yang kini berusia 73 tahun..

 

Difahamkan, sumb4ngan itu dibuat tanpa pengetahuan ahli keluarga mngsa terlib4t dan setiap trans4ksi yang dibuat oleh pend3rma dapat dilihat dengan jelas menerusi Realtime Online..

 

Rkyat Malaysia pemurah, sumbngan capai RM204,322

 

Menerusi video dimuat naik pengguna dikenali @bangsabertauhid, difahamkan mereka berjaya mengutlp kutlpan sebanyak RM204,322 hasil sumb4ngan masyarakat pemurah dalam tempoh 48 jam..

 

Dalam pada itu, individu tersebut mengucapkan terima kasih kepada semua pend3rma yang sudi mendrma bersama bagi membntu mering4nkan keluarga mngsa terlibat..

 

“Rkyat pemurah kumpul RM204,322 tanpa pengetahuan keluarga mngsa. Alhamdulillah, rakyat Malaysia sentiasa bersedia untuk mlsi-mlsi akan datang. Lets thanks each other di ruangan k0men,”tulisnya di ruangan kapsyen hantaran tersebut.

 

Jumpa keluarga mngsa untuk beri sumbngan

Sebaik sahaja mentup tabung mlsi tersebut, individu itu turun padang bagi melawat keluarga mngsa terlibat bagi memberikan kutlpan duit yang diperoleh.

Katanya, sumbangan duit bernilai RM204,322 itu akan disampaikan sendiri terus ke akaun isteri mngsa dan keluarga mngsa.

“Jumlah kutipan adalah sebanyak RM2004,332. Selepas itu, saya bahagi kepada dua keluarga mngsa iaitu yang mennggal dunia dan ced3ra p4rah.
“Jadi, saya bahagi sama rata. Setiap keluarga dapat RM102,161. Kemudian, untuk setiap keluarga pula saya pec4hkan kepada isteri dan orang tua si suami.
“Untuk mngsa ced3ra p4rah, saya berikan 80% pada isteri sebanyak RM81, 728.80. Kemudian, baki diberikan kepada untuk ibu bapa sebelah suami dapat RM20, 432.20.”katanya. 

Seterusnya, dia menyatakan jumlah diberikan kepada keluarga mngsa yang mavt iaitu sebanyak RM51,080.50 kepada si isteri dan RM51,080.50 kepada ibu arwh.

Alhamdulillah, terima kasih! Ini baru betul transparent

Perkongsian itu menerima pujlan ramai netlzen di mana mereka turut suka dengan cara aglhan sumbangan tersebut kepada keluarga mngsa terlibat.

Bukan itu sahaja, bahkan pend3rma juga dapat mengetahui seberapa banyak wang disalurkan dan dapat dilihat dengan jelas mengenai pengaliran wang sumbangan tersebut.

Sumber: Instagram @bangsabertauhid

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*