“Kami Reda Dgn Ketentuan Ini..”- Pelakon Veteran Ahmad Tajuddin Dikej4rkan Ke H0spital Dan Kini Dis4hkan

Pelakon veteran, Hisham Ahmad Tajuddin, 76, kini kritlkal aklbat jangkltan kvman dalam parv-parv dan dir4wat di H0spital Shah Alam sejak semalam.

Anaknya, Aqeela Mohd Hisham, 26, berkata, bapanya dikej4rkan ke h0spital malam semalam selepas t4hap okslgen semakin menurun.

Aqeela berkata, Hisham mula batuk-batvk pada Isnin lalu dan dia tidak menyangka bahawa keadaan kesihatannya akan menjadi makin tervk.

“Abah tak ada mas4lah kesihatan sebelum ini terutamanya berkaitan parv-parv kerana dia bukanlah per0kok. Memang dia seorang yang sihat.

“Isnin lalu, dia mula batuk dan kami sekeluarga ingatkan ia batuk biasa. Hari ketiga, dia mula batvk dan keluarkan kahak yang banyak.“Setakat itu, dia hanya makan ubt batvk dan tak pergi ke klinik lagi.

Kelmarin, dia mula reb4h dan seperti pltam, tapi masih lagi sedar.

“Semalam, sepupu saya datang ke rumah dan memerlksa t4hap okslgen abah. Rupanya, tahap okslgen abah terlalu rendah dan kami pun hubungi ambvlan,” katanya.Aqeela berkata, bapanya juga tidak pernah dijangklti C0vld-19 sebelum ini dan sudah mengambil suntikan vaksln dan d0s pengg4lak.

“Kalau kami bawa dia berjalan-jalan pun, dia memang bertenaga dan tak pernah saklt kaki atau apa. Memang dia sihat.

Jadi, bila berlakunya perkara ini, ia memang sangat mengejvtkan kami sekeluarga. Namun, kami reda dengan ketentuan ini,” katanya.Hisham adalah pelakon yang aktif dalam arena drama dan filem tanah air sekitar 1980-an dan kini, pes4ra kerajaan itu banyak menghabiskan waktu di rumah bersama keluarga.

Antara filem dan drama lakonannya ialah Tsu Feh Sofiah, Wira Angkasa, Hanny, Putera, Black Maria, Dalam Hati Ada Cinta, Tanah Kbur, Tok Ayah dan banyak lagi.

Sumber: Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*