“Ayah ditldurkan dan bern4fas..” P0hon d0a Orang Ramai, Ini keadaan Terkini Pelakon vet3ran

“Ayah saya masih lagi dalam keadaan kritlkal, ditidurkan dan bern4fas sepenuhnya dengan alat b4ntuan pern4fasan.

Hari ini, dktor juga memberikannya d0s antlbi0tik yang lebih kuat,” kata anak pelakon veteran, Hisham Ahmad Tajuddin iaitu Aqeela Mohd Hisham, 26. Aqeela dihubungi berkata dia dan keluarga memohon orang ramai agar membntu bersama-sama mendoakan keadaan kesihatan bapanya yang kini berusia 76 tahun itu untuk sedar dan kembali pvlih semula.

“Buat masa ini, kami sekeluarga hanya mampu berdoa kepada Allah SWT dan menyerahkan kepada dktor untuk mer4wat ayah sehingga pvlih semula. Keadaan yang berlaku kepada ayah sekarang amat mengejvtkan kami sekeluarga. “Ada juga perasaan terkil4n kerana mengenangkan ayah kini kritlkal aklbat jangkltan kvman yang sudah mereb4k dalam 0rgan dalaman. Pada mulanya, dia hanya batvk biasa saja dan kami tak sangka hingga jadi begini,”.

Menurut Aqeela, bapanya juga tidak pernah meng4lami saklt tervk sebegini sebelum ini. Malah, katanya, bapanya juga bukan seorang per0kok dan hanya mempunyai sejarah penyaklt kenclng manis dan d4rah tlnggi yang menjalani pemerlksaan dktor setiap bulan.

“Kini, saya dan seluruh keluarga memohon kepada orang ramai untuk bersama-sama mendoakan ayah saya agar sihat semula. Diberikan kesembvhan oleh Allah kepadanya daripada segala penyaklt dihldapi.

“Mana tahu, dalam ramai orang yang membntu mendoakan ayah, ada antara doa mereka yang Allah angkat dan seterusnya ayah mendapat kesembvhan semula.

Saya juga berterima kasih kepada semua yang sudah bersama-sama mendoakan ayah saya,” katanya lagi. Menerusi Harian Metro semalam, keadaan Hisham dilaporkan kritlkal aklbat jangkltan kvman dalam parv-parv dan dirwat di Wad Kebergantvngan Tinggi (HDW), H0spital Shah Alam (HSA) sejak Khamis lalu.

Malah, difahamkan Hisham mengal4mi batvk tervk sejak seminggu lalu. Hisham adalah pelakon yang aktif dalam arena drama dan filem tanah air sekitar 1980-an dan kini, pesara ker4jaan itu banyak menghabiskan waktu di rumah bersama keluarga kerana faktor usia dan penjagaan kesihatannya.

Sumber Hmetro.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*