-“Mereka Semua ‘Malaik4t’, Saya Bukan..”-Zul Ariffin

“Tiada tindakan sebab orang lain yang terbabit semuanya ‘mal4ikat’, saya seorang saja tidak. Jadi, saya sajalah yang mengaku bers4lah. Tidak mengapa.” Itu kata pelakon popular Zul Ariffin, 35, yang did3nda RM30,000 selepas mengakv bersaIah di Mhkmh Sksyen, di sini, hari ini atas pertvduhan memuat naik kandungan bersifat sumb4ng di Instagram.

Zul berkata demikian ketika ditanya mengenai tlndakan susulan terhadap pihak dipercayai memintanya memuat naik video itu.

Zul yang mengenakan sut berwarna kelabu ketika ditemui berkata, k3s yang menlmpanya dapat dijadikan pengajaran kepada pelakon lain sebelum ingin membuat sebarang promosi untuk setiap karya terbaharu.

“Kita semua tidak terlepas daripada melakukan kesil4pan. Disebabkan itu, jadikan k3s ini sebagai pengajaran kepada semua orang di luar sana termasuk pelakon.

“Kalau disuruh muat naik apa-apa kandungan, tidak perlulah beriya-iya sangat.

Betul tak? Kalau disuruh juga untuk tujuan pr0mosi, tolong berhati-hati dan jadikan saya sebagai c0ntoh. Muat naik gambar ‘selfie’ pun sudah memadai. Tak rugl apa pun,” katanya. Dalam pada itu, Zul berkata, dia memilih untuk tidak memanjangkan k3s ini dan mengaku bers4lah dan berharap perkara ini berakhir di sini selain enggan membazlr masa mana-mana pihak. “Saya lega dengan keputvsan ini.

Walaupun saya tak pernah berdepan dengan situasi ini iaitu terbabit dengan k3s besar di mhkmah, tapi dengan nasihat pegvam dan sokongan daripada rakan-rakan yang hadir saya sangat terharu.

”Saya ingatkan tiada yang akan datang beri sokongan tapi Alhamdulillah ramai yang hadir termasuk rakan media. Saya enggan bazlr masa mhkmah atau sesiapa. Jadi saya memilih mengakv bersalah kerana saya yang memuat naik video terbabit.

“Jika tidak, perkara ini akan terus berlanjvtan dan saya tak nak hidup dengan rasa yang begitu. Jadi langkah terbaik saya anggap ini kesal4han atas kelakvan saya selain rasa bersaIah kepada Allah,” katanya.

Sumber:malaysiaku tercinta

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*