“Tidur Je Dalam Istana”- Selepas Berkahwin, Pelakon Nafiz Muaz Ded4h Sultanah Zahirah Merend4h Diri

Berkahwin dengan adinda kepada Sultanah Terengganu, Sultanah Nur Zahirah iaitu Diyana Omar sejak awal tahun lalu, pelakon Nafiz Muaz tidak melabelkan dirinya sebagai golongan ker4bat..

 

Kata pemilik nama lengkap, Muhd. Nafiz Muaz Mat Nasir itu, dia lebih selesa menjalani kehidupan seperti orang kebanyakan dan selesa tidak terlalu berk0ngsi tentang kehidupan peribadi buat tatapan umum.“Saya perbetulkan sikit sebab isteri saya bukan golongan ker4bat..

 

Kakak dia, Sultanah Nur Zahirah dulunya seorang rkyat biasa.“Barangkali, Sultanah sudah bergel4r golongan ker4bat tetapi keluarga isteri saya hanyalah orang biasa, bukan ker4bat diraja sebab macam saya cakap tadi, masa kahwin dengan Sultan Mizan Zainal Abidin, baginda datang dari latar belakang orang biasa atau kebanyakan,” Pada mulanya dia berasa agak kek0k namun sekarang selepas lebih setahun, dirinya sudah pandai menyesuaikan diri.

“Contohnya masa raya nak masuk istana mengh4dap, makan dengan keluarga, banyak benda baharu sebenarnya yang saya belajar.“Saya agak kek0k duduk dalam istana.

Sekarang ini pun, saya dari istana sebenarnya (waktu ditemu bual).“Sekarang saya dah ada anak (usia lima bulan). Kakak ipar, Sultanah Nur Zahirah, baginda suka sangat dengan anak saya. Kalau boleh, hari-hari baginda nak tengok anak saya.“Dia cakap macam ini, ‘Nafiz, tidur je dalam istana’,

sampailah baginda balik, barulah saya balik. Baginda kalau boleh nak 24/7 (setiap masa) bersama dengan anak saya,” katanya.Dulu masa mula-mula kahwin, saya bahasakan diri sebagai patik dan tuanku dengan gel4ran baginda..

 

Jadi, apabila dah masuk famili, jadi ‘Kak Zahirah-Nafiz’ macam itu.“Baginda tak nak apabila kami duduk bersama, jadi macam orang luar. Baginda tak nak benda itu. Sangat ‘best’ lah. Baginda boleh saya sifatkan seorang yang sangat merendah diri. Saya suka duduk dan lep4k lama. Macam-macam benda kami boleh b0rak.

“Baginda pula cakap l0ghat Kedah walaupun seorang sultanah dari Terengganu. Sebab baginda kan asal Alor Setar, Kedah. Macam cakap seratus peratus Kedah. Kadang-kadang, saya cakap KL, baginda yang pelik,” ujarnya.Dalam pada itu, diminta perincian tentang anak sulung, Nafiz memilih untuk tidak terlalu mendedahkan lebih tentang zurlatnya.“Saya punya perihal peribadi, saya tak nak campur dengan hal kerja. Kalau orang nampak saya dengan anak, itu terpulang mereka.“Masa kecil, adalah menjadi tanggungjawab saya melindungi dan mendidik anak.

Sumber :omedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*