‘Dari Rem4ja Sehingga Kahwin Dia Paling..’ – Menangls Terus Ebit Lew Lepas Dengar Kisah Pasal Arwh

Pendkwah terkenal, Ebit Lew sebak apabila mendengar kisah baik Nurul Nazihah Kamalul Arifin yang terlibat dalam kmIangan meny4yat hati di Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sedenak, Sabtu lalu.

Mnerusi perkongsian di laman Facebooknya, Ebit turut turut mnangis apabila keluarga arwh bercerita amalan dan kebaikan yang dilakukan arwh semasa hyatnya.

Menurut Ebit, keluarga tersebut ada memberitahu bahawa jnzh Nurul Nazihah sempurna walaupun kereta dinaikinya rentvng.

” Seb4k rasa zlarah suami, ibubapa dan keluarga arwh Nurul Nazihah yang kmIngan kereta terbak4r baru ini. Arwh dan keluarga baru seminggu balik dari umrah sekeluarga.

Dari rem4ja sehingga kahwin paling jaga solat

” Dengar amalan baik arwh, dari rem4ja sehingga kahwin paling jaga solat dan suka berkongsi nasihat agama dengan keluarga.

” Mnangis mendengar kisah baik arwh ini,” tulis Ebit di Facebooknya hari ini.

Mengulas lanjut, Ebit berkata, ketika dia sampai di rumah keluarga arwh, mereka terharu dan mnangls gembira menyambutnya.

” Sampai tadi mereka mnangls gembira terharu dizlarah. Berkongsi mereka terpilih oleh Allah kerana sayang Allah pada mereka.

” Sayu lihat wajah suami, mak ayah dan adik beradik arwh. Baik-baik semuanya, semoga terus kuat dan tabah ya. Insya-Allah jumpa semula di sana nanti dalam syurga, “doanya.

Terdahulu, Allah4rhamah Nurul Nazihah Kamalul Arifin m4ut aklbat tersep1t di dalam sebuah kereta yang terbak4r selepas terlibat dalam kmIngan di Kilometer 45.7 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sedenak, Sabtu lalu.

Difahamkan Allahyrhamah baru kembali daripada menunaikan umrah bersama suami dan ibu bapanya minggu lalu.

J4sad ditemui seolah-olah sedang duduk antara dua sujud

Selain dari kisah menyyat hati apabila tular video suami mngsa yang mer4ung dan menjer1t ketika menyaksikan kjadian berlaku di depan mata, kisah keadaan jsad mngsa turut menjadi bualan ramai.

Bapa Allahyrham, Kamalul Arifin Ahmad, 66, berkata, meskipun sedlh dengan pemerglan anaknya itu, dia reda apatah lagi apabila diberitahu j4sad anaknya ditemui sempurna, seolah-olah sedang duduk antara dua sujud.

” Apabila dimaklumkan oleh ahli keluarga bahawa keadaan j4sad arwh masih sempurna, saya rasa syukur dan yakin ini mungkin berkat amalannya ketika hidup yang sangat tegas dalam bab agama,” katanya.

Sementara itu, sepupu kepada suami mngsa, Nurizzah Atikah Jamaluddin, 28, berkata suami mngsa, Redzuan Jamil masih travma dengan kjadian yang berlaku sehingga mengigau bertanya tentang isterinya malam tadi.

Katanya, sepupunya itu ada bercerita bahawa ketika kjadian dia berusaha menyelamatkan Nurul Nazihah atau lebih mesra dipanggil Azi, yang tersep1t tetapi ggal sehingga orang awam bertlndak menyelamatkan Redzuan melalui pintu belakang kereta.

” Saya memang tak sangka sebab Azi seorang yang periang, kelakar dan suka ambil gambar atau video” katanya.

Sumber:hmetr0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*