“Seronoknya kalau ada ‘aunty’ untuk teman jalan-jalan” Iuahan Ank Buatkan Shuib buat keputusan ini

Pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissudin pada 9 Ogos tahun lalu semestinya menlnggalkan kesan yang mendalam buat keluarga terutamanya Shuib yang terpksa membesarkan 4 anaknya tanpa insan tersayang di sisi..

 

Acap kali dig0sipkan bercinta dengan beberapa wanita, Shuib akhirnnya ded4h anak-anak mula beri petunjuk ingin ibu baru untuk menjadi peneman buat mereka..

 

Menerusi laporan Gemp4k, Shuib menyatakan hatinya seperti dibuka kembali untuk mencari pasangan untuk dirinya dan ibu kepada anak-anaknya..

 

Tambahnya, dia melihat dengan jelas bahawa anak-anak seperti memerlukan seseorang untuk menjada mereka setelah kehil4ngan seorang ibu.

Anak-anak pernah cakap alangkah seronoknya kalau ada ‘aunty’ untuk teman jalan-jalan. Saya yakin mereka faham apa yang jadi tapi secara zahir, saya nampak mereka ini memerlukan seseorang. Kalau dulu orang tanya bila nak berumah tangga semula, saya tiada jawapan. Tapi sekarang, saya nampak mungkin dah ada ke arah itu, tapi saya belum bersedia untuk berkongsi buat masa sekarang.

Pelawak Shuib turut berkongsi bahawa ciri-ciri seorang isteri tidaklah begitu penting namun perlu mempunyai sifat keibuan yang tinggi buat keempat-empat anaknya.

Tambahnya, jika seseorang itu boleh memahami dan ser4si dengannya ianya satu ‘bonus’.

Terdahulu, Siti Sarah Raissudin menlnggal dunia pada 9 Ogos 2021 di Unit Rawatan Rapl (lCU), Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), selepas melahirkan anak keempatnya, Ayash Affan dalam keadaannya yang dijangkltl vlrus C0vldl9.

Susulan dari ini, Baru-baru ini, perkongsian ibu Shuib Sepahtu iaitu Amy Salmi menjadi perhatian ramai apabila ada memuat naik video di TikTok bersama pelakon Wan Sharmila. Menerusi foto itu, ibu Shuib dan pelakon itu dilihat begitu mesra di majlis t4hlil Allahyrmah Siti Sarah.

Apa yang lebih menjadi perhatian adalah kapsyen yang ditulis oleh ibu pelawak itu seolah-olah memberikan hint berbunyi,”Biar gambar berbicara”.

Perkongsian ibu Shuib itu mendapat pelbagai re4ksi daripada netlzen yang mendoakan agar Shuib dan Wan Sharmila berjodohan.

Tidak kurang juga, ramai yang memberi restu jika kedua mereka berjodohan kerana aktres itu mempunyai peribadi yang lembut seperti arwh Siti Sarah.

Sebelum ini, pelakon itu pernah bertemu dengan anak pelawak itu iaitu Talita. Menerusi video dikongsikan, dilihat gembira apabila dapat bertemu serta meluangkan masa dengan aktres itu.

Pelakon, Wan Sharmila mengakui selesa dengan keluarga pelawak dan pelakon popular, Shuib namun menjelaskan hubungan mereka hanya sekadar rakan dalam industri hiburan.

Wan Sharmila yang mesra disapa Lala ketika dihubungi berkata, dia juga pernah bekerjasama dengan Shuib.

“Berkaitan khabar angin itu, rasanya Shuib pun ada keluarkan kenyataan bahawa kami hanyalah rakan dalam industri hiburan.

Saya pun pernah berjumpa keluarga serta anak-anaknya sebab kami memang kenal dan pernah bekerjasama,” katanya kepada Harian Metro.

Nama Wan Sharmila mula menjadi sebutan ramai dan dikaitkan dengan Shuib selepas beberapa foto dan video dimuat naik ke Instagram ibu Shuib ketika dia hadir ke majlis bacaan tahlil sempena pemerglan Allahyrham Siti Sarah Raissuddin baru-baru ini.

Ibu Shuib, Salamiah Jalani juga kelihatan gembira dan selesa dengan kehadiran Wan Sharmila yang juga kelihatan mesra melayan anak-anak Shuib.

“Alhamdulillah, saya rasa senang terutamanya apabila dapat berjumpa dengan orang yang lebih tua daripada saya. Ibu Shuib pun selesa dengan saya dan bagi saya, saya selesa kerana dia sebagai orang yang lebih tua menunjukkan sikap positif kepada saya. Sekurang-kurangnya dapat juga saya menambah kawan,” katanya.

Sumber/Kredit : ohbulan via https://c-nn.net/

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*