Ziana buka Kisah Sebelum Lap0r bekas suami kepada plhak berkuasa

Sekitar 4 tahun lalu, dunia hiburan tanah air sempat digegarkan dengan berita seorang penyanyi terkenal iaitu Ziana Zain telah membuat laporan polis terhadap suaminya sendiri Armin Zaharin..

 

Tindakan tersebut dibuat setelah lelaki berkenaan di katakan telah mengaklbatkan keced3raan terhadap salah seorang anak Ielakinya yang juga penghldap ADHD..

 

Ziana nekad nak berpisah meskipun dah kahwin lebih 20 tahun. Susulan kejadian berkenaan juga, Ziana Zain akhirnya nekad untuk menuntut perplsahan kerana sudah tidak tah4n lagi meskipun perkahwinan yang dibina sudah menjangkau usia 20 tahun. Dalam rancangan ‘Next to Neelofa`, artis wanita tersebut akhirnya terbuka untuk menceritakan secara Iebih terperinci tentang apa yang telah terjadi waktu itu..

 

Selama berbelas tahun aku dev0ted, kau cakap tak heran…Dari tahun 2016 dah rasa jauh hati. Rupa-rupanya rumah tangga yang disangka orang luar dalam keadaan bahagia penuh dengan lakonan. Sepanjang bergel4r isteri, Ziana sering sahaja terpksa menel4n kata-kata kesat daripada bekas pasangannya tersebut.

Semuanya hanya dipendam sahaja sehinggalah satu hari anak-anak mengadv kelakuan si ayah sehingga habis tinggalkan kesan leb4m hanya kerana gagal membaca surah AI-Ikhlas dengan baik..

 

Kak Gee tak sangka dia boleh buat, as a husband you should be loyal to me… not betray me. Hampir 2 hari mengerjakan solat sunat istikharah untuk meminta petunjuk serta jalan yang benar, akhirnya pelantun lagu `Sembilu Kasih’ berkenaan nekad ambil keputusan buat lap0ran polls.

Ditambah pula dengan kejadian apabila lelaki tersebut juga kant0i tidak setia apabila Ziana terbaca beberapa kiriman mesej menerusi handphone. rumah tangga penyanyi popular, Ziana Zain dan suaminya, Armin Zaharin Ahmad, 53, terus berpanjangan apabila Mhkmah Rendah Syariah di sini pada Khamis menetapkan 12 Julai depan untuk perlantikan h4kam keluarga.

Hakim Syarie, Mohd. Nizar Mohtar menetapkan tarikh tersebut selepas Armin sebagai defendan tidak hadir ke mhkmah tanpa sebarang makluman bagi mendengar keputusan lap0ran jawatankuasa pendannai kes itu. Mohd. Nizar turut mengeluarkan n0tis kehadiran kepada Armin bagi tarikh sebutan semula k3s itu.

“Berdasarkan lap0ran (jawatankuasa pendamai) tersebut, kedua-dua mereka bersetuju bercer4i secara baik dalam mhkmah bagi menyelesaikan kemelvt itu, sekiranya tidak tercapai disy0rkan pembentukan sebuah jawatankuasa hakam selaras Sksyn 48 Enakmen Und4ng-Und4ng Keluarga Islam Negeri Selangor 2003. “Kedua-dua mereka tidak tinggal bersama sejak Februari lalu dan mhkmah percaya tanggungjawab tidak boleh dilaksanakan serta syiqa’ (perb4lahan suami isteri dalam perkahwinan) sering berlaku (sebelum ini). “Kedua-dua pihak juga bersetuju hak-hak berkaitan suami isteri dan anak-anak akan diselesaikan nanti,” katanya.

Dalam prosiding tersebut, Ziana Zain atau nama sebenar atau nama sebenarya Siti Roziana Zin, 50, yang hadir dengan memakai baju kurung berc0rak bunga berwarna biru diwakili Peguann Syarie, Yusfa Hanis Yussoff. Sementara Ziana yang ditemui memberitahu dia reds dan bersabar apabila k3s percer4ian itu masih belum dapat diselesaikan seperti diharapkan. Ziana berkata, beliau akan mengikut prosedur yang ditetapkan mhkmah dan yakin is dapat diselesaikan dengan balk sama ada cepat atau lambat.

“Kalau 20 tahun saya boleh bersabar, jadi sikit lagi saya kena bersabar. Buat masa ini saya hanya ikut prosedur yang ditetapkan mhkmah dan saya berharap semuanya akan diselesaikan dengan balk,” ujarnya kepada mStar Online. Ziana turut berharap suaminya dapat memberi kerjasama dengan baik dalam menyelesaikan perkara berkenaan.

Sumber kisah dunia dan mstar.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*