Genap 6 Tahun TRAGEDI MH17, Foto Lama Singkap Kisah Duk4 Negara

Trag3di MH17 yang berlaku pada 2014 pastinya masih segar dalam liputan sejarah penerbangan negara. Mana tidaknya, pesawat Malaysia Airlines  telah ditemb4k sehingga terh3mpas dan meng0rbankan ratusan ny4wa..

Lebih piIu lagi, perkara tersebut berIaku beberapa hari sebelum sambutan hari raya Aidilfitri dan ada diantara m4ngsa yang ingin pulang ke Tanah Air untuk menyambut perayaan tersebut bersama keluarga.

MH17 dalam kenangan

Sedar tidak sedar, semalam telah genap enam tahun tragedi piIu itu berlaku dan pastinya gambar-gambar throwback kej4dian itu masih berbekas dalam diri setiap daripada rakyat Malaysia.

Perkara tersebut dikongsikan oleh Mohd Azran Malek di laman Facebook Asean World 24-Southeast Asia Network sebagai memperingati mereka yang sudah tiada.

Foto piIu negara

Kepulangan jen4zah m4ngsa MH17 suatu ketika dahulu ke Tanah Air amat memiIukan seluruh rakyat Malaysia dan pastinya igauan ngeri tersebut akan terpahat kukuh di setiap ingatan rakyat negara ini.

Perkongsian gambar-gambar itu telah menghadirkan pelbagai komen diruangan Facebook sumber dengan rata-rata menzahirkan rasa seb@k apabila mengenangkan peristiwa tersebut.

Mereka juga menzahirkan salam takziah buat seluruh keluarga m4ngsa dan mendoakan agar r0h mereka yang telah pergi tenang di alam sana.

Sumber: Asean World 24-Southeast Asia Network

Via borakdaily

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*