“Masih mampu berjalan sebelum ‘terduduk'” – Netizen Simpati Nasib Tapir Cedera Dilanggar Kereta di Dungun

Malng tidak berbau! Gara-gara seek0r tapir yang tiba-tiba melintas jalan, dua kereta terl!bat dalam kemal4ngan dekat Kilometer 8, Jalan Dungun-Bukit Besi berhampiran Loji Air Serdang, Dungun..

Menurut Kosmo, dalam kej4dian jam 6 pagi itu, pemandu Proton Iswara dan seorang pemandu Myvi telah mengal@mi keced3raan ringan.

Namun apa yang lebih menyed!hkan, tapir berkenaan mengaIami keced3raan di bahagian kaki dan mulut. 

Ketua P0lis Daerah Dungun, Superintendan Baharudin Abdullah berkata, kej4dian itu berlaku lepas Proton Iswara dari arah Bukit Besi gagal mengelak lalu Ianggar tapir tersebut yang tiba-tiba melintas.

“Impak remp0han itu, kereta tersebut hilang kawalan lalu terb@bas ke laluan bertentangan.

“Kereta Perodua Myvi di laluan bertentangan tersebut pula tidak dapat mengelak lalu berIaku bertembungan antara dua kereta terb@bit,” katanya lagi.

Walau bagaimanapun, Pengarah Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Terengganu, Dr. Abdul Malek Mohd. Yusof berkata, tapir berkenaan telah meIarikan diri memasuki hutan dalam keadaan ced3ra. Aduhai… 

“Tak boleh bayang bila dia try bangun untuk berjalan…” 

Rata-rata netizen bersimpati dengan nasib pemandu-pemandu tersebut dan kasihan dengan tapir yang terced3ra itu. Kebanyakannya ingin mengetahui keadaan tapir tersebut kini bagaimana.

Mal@ngnya tapir tersebut sudah masuk ke dalam hutan dan meIarikan diri.

Harap-harap tapir tu selamatlah… Kita sama-sama doakan! 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM