“Maaf mama ya..” – Ibu trgamak bu@ng anak gara2 terlalu nakaI & suka MENCURl

Sepasang suami isteri di Riau, Indonesia terg4mak men!nggalkan anak lelakinya di tepi jalan, atas aIasan sudah tidak tah@n lagi dengan kenakalan kanak-kanak tersebut.

Kanak-kanak berusia lapan tahun itu ditemui di sebuah stesen minyak beserta sepucuk surat yang dipercayai ditulis oleh ibunya sendiri.

“Nak, maaf mama ya…”

Dalam kandungan surat tersebut, si ibu memohon maaf kerana sudah tidak mampu lagi melihat anaknya mend3rita atau ters3ksa kerana kenakaIannya.

“Nak, maaf mama ya? Terp4ksa saya tinggalkan kamu di jalan kerana saya tidak sanggup melihat kamu mend3rita atau ters3ksa kerana kenakaIanmu, setiap hari kamu cari masalah. Maafkan mama nak, jaga dirimu baik-baik ya…”

Foto budak terb@bit dan surat daripada ibunya kini tular diperkatakan di media sos!al. Malah ada yang mend4kwa berIaku pend3raan terhadap budak itu kerana terdapat beberapa kesan lvka.

Tak tah@n jaga anak nakaI

Pegawai Perhubungan Awam P0lis Pelalawan iaitu Edy Haryanto berkata, pihaknya telah berjaya menghubungi ibu kanak-kanak mal4ng itu.

Berdasarkan keterangan ibunya, dia bert!ndak berbuat demikian kerana sudah gagaI mengawal perilaku nakaI anaknya yang suka mencvri.

“Mereka tinggal di kuarters syarikat. Berdasarkan keterangan ibu bapanya, kanak-kanak ini berusia lapan tahun. Mereka mengatakan anak mereka suka mencvri…”

Difahamkan, pihak p0lis akan menjalankan sias@tan lanjut terhadap kedua ibu bapa budak tersebut berikutan tind@kan kek3rasan serta pengab@ian terhadap kanak-kanak bawah umur.

Sumber: Harian Metro

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*