Lelaki Lambai Anak & Bini Di Malaysia, Berbulan2 Rindu Belum Dapat Jumpa

Terp!sah dengan orang tersayang bukanlah suatu perkara mudah apatah lagi sekiranya dalam jangka waktu yang lama. Pastinya kerinduan terpaksa ditanggung dan membuatkan j!wa mer0nta-r0nta mahu bertemu melepaskan rindu.

Lambai dari sempadan

Termasuklah pasangan suami isteri dikenali sebagai Muhamad Faiz dan Shafikah Sarip ini yang nekad bertemu di sempadan antara Malaysia dan Singapura walaupun dalam jarak jauh beberapa hari lalu.

Terpisah hampir lapan bulan ak!bat penuIaran wab@k C0VID-19 yang meIanda seluruh dunia, pasangan tersebut hanya mampu melepaskan kerinduan dari seberang laut.

Sabar ae bro nanti pergi Decathlon beli teropong kita cuba lagi 🔭 #201days#SGxMY 🇲🇾🔁🇸🇬#18march20tillnow#YNWA

Posted by Muhamad Faiz FS on Monday, 5 October 2020

Menerusi posting yang dimuat naik dalam laman Facebook Faiz, dia membuat panggilan video dari Wooddlands Waterfr0nt P@rk di Singapura.

Dia kemudiannya bertanya “mana awak?” dan dibalas oleh isterinya “saya kat sini, pakai baju hitam putih. Nampak tak?” sebelum melambaikan tangan kepada wanita itu.

Siap bawa teropong

Sementara itu, dalam video yang dimuat naik oleh Shafikah pula menunjukkan dua orang anaknya keriangan melihat bapa mereka melambaikan tangan dari seberang laut.

Tidak mahu melepaskan detik berharga tersebut, dia turut membawa teropong untuk melihat kehadiran suaminya itu dengan lebih jelas lagi.

Terdahulu, sempadan Malaysia dan Singapura ditutup bagi mengekang penuIaran v1rus berkenaan. Diharapkan semoga keluarga ini terus tabah dan dapat bersatu kembali tidak lama lagi apabila keadaan semakin pulih.

Sumber: Facebook Muhamad FaizShafikah Sarip

Via BD

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*