Nama-nama 9 Anak SYAlTAN Beserta Tugasnya Yang Ramai Tak Tahu

Sya!tan merupakan makhl0k ciptaan Allah SWT yang tugas utamanya adalah mengg0da manusia ke arah lembah keses@tan sebagai temannya nanti di akhirat. Sya!tan akan meIakukan berbagai macam cara untuk menyes@tkan umat manusia di dunia ini.

Sya!tan boleh juga diibaratkan sebagai makhl0k yang jah4t, membngkang, tidak taat, suka berbuat maks!at, suka melawan aturan, atau semacamnya.

Jumlah sya!tan akan terus berkembang biak sejak dari awal diciptakannya sampai tibalah hari kiamat nanti. Dikhabarkan bahwa mahkl0k ciptaan Allah tersebut tidak pernah mengalami kem4tian seperti manusia..

Berikut adalah nama-nama berserta tugas setiap anak sya!tan:

1. Zalituun
Duduk di pasar / kedai mengg0da supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu (membaz!r)

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat mus!bah supaya bers@ngka bur0k terhadap Allah.

3. A’awan
Menghas0t sultan/ raja / pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. TerIena dengan kedudukan / kekayaan sehingga terabaikan kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki bot0l dan suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maks!at seperti di keIab malam dan tempat-tempat maks!at.

5. Murrah
Mer0sakkan dan melaIaikan dan dekat manusia yang suka muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggel@m dalam kemewahan dan darjat.

6. Masuud
Duduk di bib!r mulut manusia supaya melahirkan fitn4h, umpatan, kut0kan dan apa sahaja perkataan yang tidak baik.

7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bert!ndak agar terjadi keruntuhan rumahtangga seperti suami isteri berc3rai-ber@i, suami bert!ndak gan@s, memuk0l isteri, isteri hiIang pert!mbangan menuntut cer@i, anak-anak did3ra dan pelbagai bentuk kemusn@han rumah tangga lagi.

8. Walahaan
Menimb0lkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat serta ibadah yang lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang M@jusi yang meny3mbah @pi dan matahari.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber