“Kita perlu bersatu Iawan C0vid-19, bukan berlawan sesama sendiri” -Dr Noor Hisham

Gel0mbang ketiga pandemik C0vid-19 yang meIanda negara sememangnya sangat memb!mbangkan. Hampir setiap hari ada sahaja kIuster baru direk0dkan sehingga beberapa kawasan di Malaysia telah dikenakan Per!ntah KawaIan Pergerakan Diperketat (PKPD) dan Perintah Kawalan Pergerakan Bersasar (PKPB).

Para petugas kesihatan  juga dilihat semakin letih kerana sudah berju@ng hampir 10 bulan disebabkan penuIaran yang kian meningkat ini.

Terus menasihati orang ramai.

Susulan daripada itu, Ketua Peng@rah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dato’ Sri Dr Noor Hisham Abdullah tidak put0s asa dengan terus menasihati orang ramai agar mematuhi SOP agar tidak berl4ku penuIaran seperti yang berIaku semasa PiIihan R@ya Negeri (PRN) di Sabah.

Mohon semua terus bersatu.

Dalam muat naik beliau di Twitter pagi tadi, Dr Noor Hisham menyatakan ketika ini kita perlu bersatu meIawan C0vid-19 dan bukan berIawan sesama sendiri. HaI ini kerana barisan petugas hadapan kita sudah terlalu pen@t apabila bertungkus-Iumus selama 10 bulan dan 24/7 dalam men@ngani penuIaran ini.

Beliau turut berpesan kepada semua supaya apa yang berIaku terhadap PRN Sabah tidak kembali berulang. Kenyataan itu juga turut disertakan dengan perkongsian semula petikan pesanannya yang diperoleh dari media TV3.

Sejak beberapa minggu kebelakangan ini, k3s positif C0vid-19 di Malaysia telah meningkat agak mend4dak. Hampir setiap hari k3s positif melebihi 500 k3s. Lebih mer!saukan apabila PRN Sabah yang berlangsung sekitar September 2020 antara penyumb@ng kepada peningkatan k3s.

Sumber: Dr Noor Hisham

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*