BlMBANG keadaan frontliners, Ebit Lew ‘terbangkan’ bantuan medikaI ke Sabah

Usaha murni pendkwah muda, Ustaz Ebit Lew dalam membantu mereka yang terj3jas ketika negara berdepan keadaan sulit sememangnya amat dihargai r@kyat Malaysia.

Guna pesawat kargo hantar bantuan.

Kali ini, Ebit Lew sekali lagi membuatkan banyak pihak terharu kerana telah menghulurkan peralatan medikaI untuk kegunaan petugas kesihatan di Sabah.

Dalam perkongsian yang dibuat oleh pendkwah tersebut menerusi media sosialnya, beliau telah menggunakan pesawat kargo untuk menghantar bantuan kepaada frontliners di sana.

Doakan Sabah terus kuat

Beliau telah menggunakan perkhidmatan Raya Airways kargo untuk menerbangkan set PPE, Face Sheild, pelitup muka, pelindung kasut untuk keperluan kakitangan hspital, kIinik dan petugas kesihatan di Sabah.

Dalam pada itu, Ebit Lew turut memohon agar orang ramai mendoakan kesejahteraan Sabah yang kini sedang diuji dengan pandemik yang sangat memb!mbangkan.

Lagi banyak memberi, lagi banyak diperoleh

Sehubungan dengan itu, rata-rata warganet seperti biasa megucapkan terima kasih kepada beliau kerana menjadi ‘hero’ dalam sit@asi gent!ng ini.

Mereka juga mendoakan agar Ustaz Ebit Lew terus dimurahkan rezeki agar dapat membantu orang ramai tanpa sebarang prajud!s.

Semoga Allah membalas jasa ustaz.

“Apa kena dengan ustaz ni?”

Sumber: Ebit Lew

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*