“Jika kami tumbang, seluruh negara juga akan tumbang…” -Dr Noor Hisham

Umum sedia maklum bahawa gelombang ketiga pandemik C0vid-19 sedikit berbeza dengan sebelum ini. Jumlah positif harian direkodkan sangat tinggi sehingga mencecah lebih daripada seribu angka.

Walaupun k3s-k3s positif tersebut dicatatkan di kawasan z0n merah seperti di Sabah dan Selangor, namun ia dilihat sangat memb!mbangkan.

Perbualan dengan fr0ntliners.

Sehubungan dengan itu, Penasihat Khas Kesihatan Awam Perdana Menteri, Dr Jemilah Mahmood telah berkongsi perbualan beliau bersama barisan petugas kesihatan yang mengendali makmal spes!men C0vid-19.

“Kami adalah pertahanan terakhir”

Muat naik yang dibuat di Twitter itu telah mendapat respon daripada Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dato’ Sri Dr Noor Hisham Abdullah apabila memaklumkan bahawa mereka semua adalah barisan pertahanan negara dan jika mereka tumb4ng, seluruh negara akan lump0h.

“Kami adalah barisan pertah@nan terakhir jika kami tumb@ng, seluruh negara juga akan tumbang. Hal ini termasuklah kehil4ngan ny4wa dan kehiIangan mata pencarian.”

H@l ini berikutan petugas kesihatan negara telah bertungkus-lumus sejak sepuluh bulan yang lalu bagi meIawan pandemik ini dari terus menuIar.

Walaupun sebelum ini kita hampir berjaya, namun kehadiran gel0mbang ketiga Cvid-19 kembali menduga mereka terutamanya di negeri Sabah.

Terus kuat, kami sentiasa menyokong

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan k0men di ruangan Twitter Dr Noor Hisham dengan memberikan kata-kata semangat buat barisan wira negara ketika ini.

Mereka juga tidak put0s men!nggalkan doa buat petugas kesiahtan agar terus kuat dan tabah mengharungui dugaan hebat ini. Semoga fr0ntliners kita terhindar daripada w4bak m@ut tersebut ketika sedang berju@ng memberikan rawatan terbaik buat pes4kit C0vid-19.

 

Sumber: Dr Noot Hisham Abdullah

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*