‘MuIut jaga sikit, jangan main bngsat kat sini’ – Ali Puteh sound netizen yang k0men BlADAP di gambar anaknya

Pelawak Ali Puteh bengng selepas ada netizen memuat naik k0men yang tidak wajar di ruangan k0men gambar anak lelakinya yang baru berusia dua bulan, di Instagram..

Tujuh hari lalu, Ali memuat naik gambar anaknya, Syed Umar Iskandar di Instagram untuk dikongsikan bersama peminat. Tetapi tind4kan netizen bernama Mr Roy Richie memuat naik k0men, “Hope dia tak ikut perangai Ali” mengund4ng kem@rahan pelawak itu.

“MuIut jaga sikit, jangan main bngsat kat sini. Anak aku kau kata tu. Ingat ehhh, jangan bngsat kat sini. Aku pesan lagi sekali, anak aku (yang) kau kata tu. Kau bagus sangat ke? Esok anak kau tu pulak. Jangan main bngsat eh Melayu,” balas Ali pada k0men tersebut.

Ali turut memberi am@ran kepada seorang lagi netizen yang dianggapnya memuat naik k0men yang beruns0r pengh!naan.

“Dah tua-tua muIut jaga sikit makcik. Makan pen@mpar mulut tu pec4h nanti. Jangan kata anak aku makcik, esok makan penamp@r lurus muInomut tu makcik. G sembahyang, doa panjang umur. Esok-esok nak m4ti dah. G jaga amal lagi baik dari mengata sana sini makcik. Ingat eh, muIut jaga makcik, mau aku sentaI dengan cili api nanti,” tulisnya.

Beberapa netizen yang lain menasihatkan Ali untuk tidak melayan k0men-k0men toks!k tersebut. Umum tahu k0men dua netizen berkenaan cuba membuka semula k3s yang melibatkan Ali dengan bekas kakak iparnya. Namun, haI itu telah pun selesai di mahkmah dan tidak sepatutnya diungk!t.

Seperti yang netizen katakan, jika ada yang tidak menyukai Ali sekalipun, usahlah memb@bitkan anak-anaknya. Jika tiada kata-kata yang baik untuk dik0men, eloklah berdiam diri dari menyak!tkan hati orang. Jadilah netizen yang bertanggungjawab.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber