Bawa pokok pisang dalam kereta, rupa-rupanya pemandu ada 18 sam@n traf!k tertunggak

LAIN manusia lain ragamnya.

Terbaharu, seorang lelaki mencvri perhatian ramai gara-gara membawa sebatang pokok pisang menggunakan keretanya di Johor Bahru.

Bagaimanapun, perbuatan itu juga ternyata menggnggu pengguna jalan raya lain.

Penah4nan lelaki itu turut memb0ngkar 18 sam@n traf!k, empat w@ran tngkap serta 10 sam4n ‘non-comp0undable’ terhadapnya yang masih belum selesai.

Ketua P0lis Daerah Iskandar Puteri ACP Dzulkhairi Mukhtar berkata lelaki berusia 30 tahun berkenaan yang hadir di Balai P0lis Traf!k Iskandar Puteri bagi memberi keterangan berhubung lnsiden pokok pisang pagi Ahad kemudian dihadapkan ke Mahkmah Maj!stret Johor Bahru bagi menyelesaikan sam@n tertunggaknya..

Dia juga dikenakan sam@n traf!k atas kesalahan membawa muatan dengan kenderaan yang tidak sesuai, katanya dalam kenyataan hari ini.

Terdahulu, tular satu rakaman video sebuah kereta Toyota Vios membawa sebatang pokok pisang secara melintang sehingga menggnggu traf!k di Jalan Persiaran Utama, Mutiara Rini, Skudai.

Mengulas k3s itu, Dzulkhairi Mukhtar berkata selepas rakaman video itu tular menerusi media sos!al, poIis telah menghubungi pemilik kenderaan Toyota Vios tersebut yang berada di Singapura.

“Anak pemilik kenderaan itu hadir di balai memberi keterangan semalam dengan menyatakan kereta tersebut dipandu oleh sepupunya yang membawa pokok pisang untuk tujuan upacara sembahyang di kawasan Mutiara Rini, ” katanya.

Beliau berkata susulan itu, susp3k hadir di balai p0lis untuk membantu sias@tan pada 9.30 pagi Ahad yang membawa kepada pemb0ngkaran pelbagai sam@n lampau tertunggaknya.

Menurutnya, kenderaan itu turut dis!ta mengikut Skyen 64 Akta Pengngkutan Jalan 1987 atas kesaIahan cuk@i jalan tamat tempoh serta kenderaan dipandu tanpa Iesen.- BERNAMA

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia