Isteri h4mil 5 bulan, Ryzal Duriankimchi r4yu tak fitn4h anak dalam k4ndungan

Sejak semalam, 1su p4sangan influ3ncer yang terkenal dengan s4luran Duriankimchi iaitu Ryzal Ibrahim dan Maryamyunrrr t3ruk dik3cam net1zen susul4n daripada keterl4njuran meng4luarkan kenyataan bersifat h1naan kepada pakaian tradisional masy4rakat Iban.

Susulan daripada itu, pihak bukan ker4jaan (NGO) Pertubuhan Kaum Dayak telah membuat lap0ran p0lis terhadap p4sangan ini kerana berasa k3sal diatas gur4uan keterl4luan Ryzal apabila meny4makan pakaian tradisi Iban seperti kain bvruk dan alas TV.

M0hon maaf di Instagram


Namun, menerusi Instagram, Ryzal dan Maryam sudahpun mem0hon maaf diatas kata-kata yang dikelu4rkan sehingga meny3ntuh hati banyak pihak.

M0hon maaf sekali lagi


Walau bagaimanapun, dia dan isteri masih lagi men3rima pelbagai kec4man sehingga melib4tkan anak yang dalam k4ndungan Maryam.

Sehubungan itu, Ryzal sekali lagi memu4t na1k perm0honan maaf dengan berharap hal ini akan sel3sai dan akan membuat perm0honan maaf secara langsung kepada Persatuan Anak Borneo Semenanjung pada waktu dan tarikh yang akan dib3ritahu kelak.

R4yu tak f1tnah anak dalam k4ndungan isteri


Dia juga mer4yu kepada w4rganet supaya tidak melib4tkan sama sekali anak dalam k4ndungan isterinya yang tidak bers4lah. Jang4nlah ada mana-mana pihak yang membuat fitn4h kerana anaknya masih lagi belum melihat dunia memandangkan Maryam baru hamil 5 bulan.

Ryzal juga memaklumkan dia memaafkan semua pihak yang telah meng3luarkan kata-kata kurang baik kepada bakal anaknya kerana sedar akan kem4rahan mereka terhadap tind4kan yang dil4kukan.

Pas4ngan Malaysia-Korea yang p0pular dengan saluran Duriankimchi ini telah mendapat perhatian m3dia sejak beberapa minggu lalu susulan meny3ntuh 1su pegu4m ketika mengul4s kontr0versi s3lebriti terkenal, Neelofa semasa menghadiri m4hkamah.

Tidak lama selepas itu, video Ryzal Ibrahim bergur4u dengan isterinya yang sedang bersiap memakai pakaian tradisional Iban benar-benar menc3tuskan kem4rahan banyak pihak termasuklah g0longan artis anak kel4hiran Sarawak susulan tind4kannya meny4makan baju itu seakan kain burvk.

Masing-masing mer4sakan tind4kan Ryzal begitu keterl4luan kerana langsung tidak menghormati adat dan budaya masyarakat Sarawak apabila mengelu4rkan kata h1naan kepada tr4disi kaum mereka.

Sumber: Ryzal Ibrahim

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*