[VIDEO] Kanak-Kanak 5 Tahun Kr1tik4l Dil4nggar Ketika L1ntas Jalan..Ku4t Buny1 D3ntuman!

Di Klang, Selangor, v1ral sebuah r4kaman video di mana seorang kanak-kanak telah dil4nggar sebuah kenderaan di hadapan rumahnya di Kampung Delek Kanan.

Ketua P0lis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli berkata, dalam kej4dian 5.45 petang itu, m4ngsa dilangg4r oleh sebuah kenderaan dip4ndu seorang wanita berumur 21 tahun dari ar4h Kampung Delek ke Sungai Udang.

Ketika kej4dian, wanita terb4bit dalam perjalanan pul4ng ke rumah di kampung sama, dari tempat kerja.

“M4ngsa, Nur Kasih Dalisya Kamarul Azwan, 5, yang pada mulanya berada di tepi jalan, dia tiba-tiba mel1ntas jalan secara melvlu. Ke4daan itu menyeb4bkan pemandu tidak semp4t mengel4k lalu terl4nggar m4ngsa kerana j4rak yang terlalu d3kat walaupun sudah cuba untuk membr3k,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Shamsul Amar berkata, m4ngsa yang tidak sed4rkan diri dih4ntar ke H0spital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk r4watan l4njut.

“Sias4tan mendapati m4ngsa yang beralamat di Sungai Udang meng4lami pend4rahan pada l1mpa dan kec3deraan usus. M4ngsa kini dih4ntar ke H0spital Kuala Lumpur (HKL) untuk r4watan p4kar,” katanya.

Dalam pada itu, Shamsul Amar meng3sahkan pemandu wanita yang bekerja sebagai kerani itu sudah membuat lap0ran p0lis berhvbung kemal4ngan berkenaan.

“Sias4tan masih diteruskan. K3s ini disi4sat meng1kut S3ksyen 43 (1) Akt4 Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Terdahulu, tul4r satu video seorang kanak-kanak bermain di hadapan rumah bersama rakan sebelum dil4nggar sebuah kenderaan. Men3rusi video itu, pada mulanya, seorang kanak-kanak lelaki mel1ntas jalan, di1kuti dua lagi kanak-kanak termasuk m4ngsa.

M4ngsa yang memakai baju putih dan berseluar merah bersama seorang kanak-kanak lelaki dipercayai abangnya berh4nti di tepi jalan, sementara dua kenderaan lalu di hadapan mereka. Bagaimanapun, secara t1ba-tiba kanak-kanak perempuan itu berl4ri ke jalan dan terdengar buny1 d3ntuman ku4t disertai j3ritan abangnya.

Video yang tul4r di m3dia s0sial itu dir4kam dashcam (kamera papan pemuka) sebuah kenderaan yang berhenti di l0kasi berkenaan.

Sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*