‘Tunggu saya dedahkan…’ – Caprice

Kuala Lumpur: “Tumpuan yang kalian berikan kepada UEL (Ustaz Ebit Lew) benar-benar membuatkan saya ingin ded4hkan perkara sebenarnya mengenai pasukannya.”

Demikian tulis penyanyi rap, Caprice di Instagram Storynya meluahkan perasaan apabila ramai netizen yang mula berpihak kepada Ebit berikutan isu perseIisihan antara Caprice dengan pasukan pendkwah itu.

Dalam hantaran itu juga, Caprice terbuka untuk berk0ngsi maklumat mengenai perkara baik dan kurang baik memb4bitkan pasukan Ebit ketika romb0ngan berkenaan ke Gaz4, PaIestin baru-baru ini.

“Di Gaz4, dia hanya 10 peratus daripada apa yang berlaku. Tapi, kalau kalian menyebut-nyebut nama itu sebab nak bakar lagi, saya sedia untuk tunjuk lagi sampai yang mar4h, betul-betul faham dan sedar, ada benda baik yang pasukan UEL buat.

“Tapi, ada benda kurang baik juga berlaku yang orang lain kena had4m seperti saya. Ini bukan kali pertama, cuma banyak badan bukan kerajaan (NGO) tak ber4ni bersuara sebab t4kut dengan maklum baIas netizen begini,” tulisnya.

Tambahnya, nama Ebit itu begitu ‘mahal’ sehinggakan ramai yang membela nasibnya.

“ToIong jangan pksa saya. MasaIah ini lebih besar dari UEL, tapi sebab nama ini terlalu mahal, sekali petik saja semua nak bela sebab dia seorang ustaz dan buat banyak benda baik.

“Ya, saya begitu juga dulu. Tapi, sekarang saya kena had4m semua yang berlaku di sini seorang diri. Minta maaf sangat-sangat,” tulisnya.

Caprice juga menjelaskan bahawa tidak wujud rasa d3ngki atau c3mburu dalam hatinya terhadap pasukan pendakwah itu.

“Tolonglah fikir logik. Tak ada sesiapa di sini d3ngki dan cembvru dengan pasukan UEL.

“Ini hanya apa yang berlaku pada misi Gaz4 yang buat saya dan pasukan-pasukan lain nak masuk ke Gaz4 selepas ini, lagi susah.

“Tolonglah faham. Tak ada sesiapa pertikai benda baik yang dia buat. Cuma dua ke tiga perkara berlaku yang kec0h di Gaz4 dan kita kena had4m,” tulisnya.

Sumber : hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*