Semangat kuat cari rezeki, akak jadi ‘rider’ Foodpanda bawa anak hantar pesanan

Jika kita merasa diri ini sus4h, sebenarnya, ada lagi sus4h perlu menjalani kehidupan. Namun, disebabkan desak4n dan tuntutan mencari pendapatan, segala kesulit4n perlu diatasi demi menyu4p nasi kemulut sendiri dan keluarga.

Bawa anak jadi rider Foodpanda

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang pengguna TikTok apabila berkongsi video rider Foodpanda wanita yang bekerja sambil membawa anaknya.

Anak kecil yang mendukung anaknya di bahagian depan sambil menunggan motosikal. Hal tersebut membuatkan pengguna TikTok dikenali sebagai @mamayayahumarsoleh berasa begitu s3bak dan berharap dapat membantu wanita itu bagi meringank4n beban yang sedang digalas.

 

Ada anak cacat?

Selepas video tersebut tular, seorang rider Foodpanda telah meninggalkan komen dengan mend4kwa mengenali wanita itu dan mengesahk4n yang dia memang membawa anak ketika bekerja.

Lebih menyedihk4n, pengguna TikTok berkenaan memaklumkan yang anak wanita itu tidak berapa sihat kerana mengalami kecacat4n pada kedua-dua belah matanya.

Oleh sebab tu ramai yang bertanya tentang lokasi wanita itu bekerja kerana ingin memberikan bantuan agar mampu memberikan sedikit sumbangan kepadanya.

Semoga Allah sentiasa menjaganya

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata berasa simp4ti dan sebak melihat video tersebut. Mereka juga berharap agar kakak itu diberi kekuat4n, kesabaran dan terus dimurahkan rezeki walaupun berada dalam keadaan yang agak svlit.

Semoga beliau terus sentiasa diberi kesihatan yang baik agar boleh terus mencari rezeki buat diri dan anak tersayang.

Semoga akak ni diberi kesabaran & dimurahkan rezeki

S3baknya! berjurai air mata

Ada yang pernah alami perkara sama

Dalam kita mengeluh ada yang lagi sus4h rupanya

Sumber: TikTok @mamayayahumarsoleh

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*