“Saya Nak Jadi Lebih Berani” Abaikn Netlzen T0ksik Kcam Pasal Imej S3ksi Dan Buka Tudung

PENYANYI Puteri Sari mengakui pernah berasa tertekan dan kurang percaya diri apabila menerima kec4man netlzen di soslal media.

Kata Sari, 21, ramai yang menegur tentang penampilan terkininya, namun dia enggan mengulas lanjut berhubung perubahan imej tersebut.

“Di aplikasi Tiktok ramai orang kec4m tapi bila dah masuk industri seni ni saya kena m4tang la sikit.

“Saya akan ubah untuk jadi lebih berani, mesra dengan semua orang.

“Untuk mereka yang kec4m saya, saya tak tahu nak cakap macam mana… tapi kalau yang tokslk tu saya abaikan saya,” katanya kepada mStar.

Gadis miliki 3.8 juta followers mahu berjaya dalam bisnes walau sekolah sampai Form 4, comel macam anak patvng pun tak terlepas kec4man

MEMILIKI jumlah pengikut seramai 3.8 juta di aplikasi TikTok turut membawa cabaran tersendiri buat gadis ini.

Menurut Puteri Wannur Syawalyea Raja Sari Ramli, 20, dia bagaikan sudah lali menerima kec4man setiap kali berkongsi video baharu di platform itu.

Paling kecewa katanya, ada individu yang cuba mengungkit kisah lama sewaktu zaman dia masih belum memakai tudung.

“Saya pernah rasa nak berhenti buat TikTok. Saya perlahan-lahan baru pakai tudung sejak tahun lepas, tapi ada pula yang nak buka alb. Orang ungkit benda lama, dulu saya free hair.

“Kecaman saya tak kisah sangat, tapi bila mereka cakap mengenai perubahan saya, ia membuatkan saya down. Kecil hati sejujurnya. Memang terasa kadang-kadang.

“Tapi saya tak balas balik kalau ada orang maki, nanti saya sama je dengan mereka. Biasanya saya akan padam komen-komen sebegitu. Paling tervk ada yang minta report akaun TikTok saya,” ujarnya yang mesra disapa Puteri.

Di sebalik kec4man, dia yang turut memunyai lebih 370,000 pengikut di Instagram turut terharu dengan komen netlzen yang tak putus-putus memberi sokongan.

Selain kata-kata semangat, ramai netlzen yang turut memuji rupa p4ras Puteri yang mana dia sering disamakan dengan anak patung.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya dah perasan lama komen-komen (pujian) itu. Memang selalu baca komen yang kata macam patung. Ada juga yang macam nak perli saya. Mereka kata cantik sebab mekap.

Saya bersyukur sangat. Doakan saya road to four millions followers pula.
PUTERI

“Tapi saya memang terharu dengan komen p0sitif. Ada yang dah lama kenal saya, mereka juga sering bagi kata-kata semangat.

“Mereka nasihatkan agar saya tak mudah berputus asa. Banyak juga yang berikan sokongan,” ujar anak keenam daripada sembilan beradik yang menetap di Kuantan, Pahang itu.

Kata Puteri lagi, dia enggan terlalu lama bersedlh, sebaliknya menjadikan semua kec4man sebagai pembkar semangat dalam misi menjadi usahawan berjaya suatu hari nanti.

Malah, dia yang baru memulakan bisnes jenama sendiri sejak empat bulan lalu mengakui kecaman yang diterima turut membuka pintu rezeki buat dirinya.

“Saya sebelum ini pernah berniaga bengkvng. Kemudian saya keluarkan produk sendiri iaitu lip matte dan lip tint.

“Tapi kadang-kadang tak terjaga bisnes sendiri sebab sibuk buat reviu produk orang lain. Kadang-kadang rasa menyesal join bisnes, tapi bonda saya pesan agar jangan mengal4h.

“Kecaman orang turut memberi rezeki buat saya. Alhamdulillah. Di sebalik kec4man, bisnes makin naik. Impian saya nak jadi orang dikenali dan dapat salur bantuan kepada orang yang susah,” ujarnya yang menjadikan Datuk Seri Vida (DSV) sebagai inspirasi.

Tambah Puteri lagi, dia mahu menjadi insan berjaya biarpun hanya bersekolah sehingga tingkatan empat sahaja.

puteri4

“Saya tak ambil Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Saya habis sekolah tingkatan empat. Saya berhenti kerana ada mas4lah sikit,” ujarnya ringkas.

Selain mahu menaikkan bisnes, Puteri juga komited dalam misi untuk menambah pengikutnya di TikTok sehingga mencec4h 4 juta.

“Saya bersyukur sangat. Doakan saya road to four millions followers pula.

“Bukan sekadar Malaysia, video saya turut viral di luar negara, terutamanya Indonesia,” ujarnya lagi.

Sumber : Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*