“Saya takde memaIvkan p0lis dan kenapa TV3 999 boleh live” – Pegawai Wanita Buat ‘Live’ Ketika Serbvan Didkwa Beri Penjelasan?

Korang semua mesti tahu kan, baru-baru ini seorang pegawai p0lis wanita telah dikec4m tervk oleh netlzen selepas dia membuat TikT0k live ketika melakukan serbvan di pusat hiburan.

Live tersebut dikatakan telah mendapat tontonan lebih dari 1.2K orang bagaimanapun video yang sempat dirakamkan itu telah tuIar dan membuatkan ramai netlzen mempersoalkan etika pekerjaannya sebagai seorang pegawai p0lis. Lagi-lagi masa tengah membuat tugasan.

Ekoran ini, pegawai po0lis dari Jabatan Nark0tik Bukit Aman dikatakan telah memberikan responnya terhadap kec4man orang ramai.

Penjelasan tersebut dimuat naik oleh Facebook Kaki Viral Terkini yang telah kongsikan perbualan didakwa dari Telegram di mana pegawai wanita ini telah mengambil masa untuk menjawab beberapa persoalan netlzen.

Dalam penjelasan tersebut, wanita ini menegaskan yang dia tak bersalah serta turut membuat perbandingan rancangan TV seperti 999 yang turut menunjukkan klip serbuan p0lis yang dibuat.

Saya tak bersalah. Kenapa TV3 999 boleh live masuk tv siaran langsung 1 dunia melihat sewaktu membuat serbuan dan lain-lain.”

Tambahnya lagi, ketika live itu juga, dia tidak menyebut apa-apa yang boleh memaIukan nama P0lis Diraja Malaysia.

Semasa live TikT0k itu juga, saya tidak mem4lukan p0lis atau mengeluarkan kata-kata yang memaIukan p0lis. Tiada.”

 

Tak cukup dengan itu, wanita ini did4kwa turut menyamakan tindakannya seperti Pengarah yang membuat sidang media menunjukkan barang bukti d4dah dan lain-lain.

Mengapa pihak JIPs tak mahu ambil tindakan? Und4ng-und4ng hanya terpakai untuk bawahan sahaja?”

Seterusnya wanita ini menjelaskan tujuan dia membuat live tersebut adalah untuk mempromosikan perniagaan kecil-kecilannya dan mahu mencari rezeki yang lebih untuk anak-anaknya.

Sumber: Lobakmerah

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*