Apa Yang Saya Lalui Ini Cukup Berat. Memang Saya Stres Boleh MenagIs”- Syamsul Yusof

Kuala Lumpur: Pengarah filem Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan, Syamsul Yusof mengakui dia juga berhadapan tek4nan berat berikutan isv rumah tangganya yang hngat diperkatakan ketika ini dan menjadi perhatian ramai.

Syamsul, 38, ditemui baru-baru ini berkata, sebagai manusia biasa, dia juga tidak mampu mengelak tek4nan menerj4h dirinya apalagi bila ia membabitkan kemelvt rumah tangga dan keluarganya.

“Gila, saya tak str3s? Apa yang saya lalui ini (hal rumah tangga) cukup berat. Memang saya str3s. Ketika buat ‘editing’ filem Mat Kilau dan Munafik 2 pun, saya boleh menangls, inikan pula hal rumah tangga sendiri.

“Tapi, saya selalu bangkitkan semangat saya semula. Saya sentiasa kata tak apa, tak apa, insyaAllah. Dan, saya seketika fikirkan juga kejayaan yang sudah saya kecapi dan selalu menghargainya.

“Apapun, saya sentiasa rasa bersyukur dengan rezeki Allah ini. Sebab saya tahu, ‘it comes with a price’. Jadi, ujlan kau pun besar lah,” katanya kepada Harian Metro ketika menjawab pertanyaan dirinya yang dilihat cukup tenang walaupun berhadapan mas4lah rumah tangga.

Syamsul berkata, bagaimanapun dia tetap kena kuat, kena bijak dan tidak boleh pandang perkara neg4tif semata-mata dan kena pandang apa yang baik juga.

“Meskipun saya dah dapat rasakan filem Mat Kilau ini akan ‘success’ melet0p, tapi mas4lah saya bukan selesai pun. Tak ada. Duit bukan segalanya. Ini semua proses perjalanan hidup dan saya layankan saja perlahan-lahan,” katanya.

Ditanya juga apakah yang menjadi pemangkin semangatnya untuk kelihatan tenang dalam mengharungi ujian hidupnya itu, Syamsul berkata, mungkin ia datangnya daripada doa ibu bapanya.

“Semangat ini mungkin daripada doa ibu, doa bapa saya dan mungkin juga dari pelbagai dugaan yang pernah saya lalui sebelum ini. Saya pun dah hadapi ujlan yang banyak, antaranya filem KL Gngst3r 2 yang b0cor dulu. Banyak lagi benda yang orang tak tahu, family.

“Tapi, apabila dah ditlmpa ujlan-ujlan yang berat ini, apakah kau akan ‘surrender’ atau kena jadi kuat, ia kena pilih dan saya juga sebenarnya hampir-hampir (tewas). Tapi, entahlah kalau cakap lebih-lebih macam ustaz pula,” katanya.

Terdahulu, kisah kemelvt rumah tangga Syamsul dan isterinya yang juga pelakon Puteri Sarah didkwa ber4ntakan kerana kehadiran orang ketiga dan atas sebab itu, mereka turut dikatakan sudah tidak tinggal sebumbung lagi.

Puteri Sarah juga baru-baru ini nekad memf4ilkan satu tindakan s4man di Mhkmh Sksyen Kuala Lumpur, berserta dua aduan di pejabat agama terhadap seorang wanita dikenali Ira Kazar.

Pasangan Syamsul dan Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014. Hasil perkongsian hidup itu, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 5, dan Sumayyah kini berusia 3 tahun.

Luar Biasa Guys, Kuasa Allah,” – Syamsul Yusof

Memasuki minggu kedua tayangan, filem lokal yang mencetvskan fenomena, Mat Kilau: Kebangkltan Pahlawan terus mencatatkan jumlah kutipan yang membanggakan apabila berjaya mencec4h sebanyak RM53 juta.

Menerusi video yang dikongsikan di laman Instagramnya, pengarah filem tersebut, Syamsul Yusof meluahkan rasa syukur di atas sambutan hngat yang diterima daripada seluruh peminat filem tempatan.

“Nak buat video ni untuk cakap terima kasih banyak kepada korang yang banyak DM (mesej) saya. Tak dapat buka satu-satu. Tapi saya sangat hargai.

“Filem Mat Kilau hari ni yang ke-13 tayangan. Still showing, still going strong. Setakat ni RM53 juta. Luar biasa guys, kuasa Allah.

“Walaupun hari kerja, still penuh sehingga ke hari ini. Thank you so much guys.

“Filem Malaysia boleh pergi jauh. Allah is the greatest. I love you guys,” katanya.

Untuk rek0d, Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan yang diterbitkan Studio Kembara Sdn. Bhd. menel4n kos produksi sebanyak RM8 juta.

Filem epik ini mengisahkan perjuangan pahlawan Melayu, Mat Kilau serta rakan-rakannya dalam menent4ng penjajahan British pada era 1890-an.

Naskhah ini dibintangi ramai pelakon berbakat besar seperti Datuk Adi Putra, Beto Kusyairy, Fattah Amin, Johan As’ari, Yayan Ruhian, Ali Karimi, Wan Hanafi Su, Datuk Jalaluddin Hassan, Datuk Rahim Razali, Ellie Suriaty, Mubarak Majid, Farah Ahmad dan Zarina Zainordin

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*